IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Японски доставчик на Apple поглежда към електромобилите

Murata инвестира милиони долари, за да разшири бизнеса си за автомобилни компоненти, насочвайки се към сектора на електрическите превозни средства

12:28 | 31.12.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Kiyoshi Ota/Bloomberg</em></p>

Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Murata Manufacturing, японски производител на части за iPhone, планира да задълбочи фокуса си върху автомобилния бизнес, който в момента претърпява глобалната трансформация, съобщава Nikkei Asia Review.

„Автомобилът е сегмент, върху който силно се фокусираме“, посочва президентът на Murata Норио Накаджима в интервю за Nikkei.

Murata вече доставя автомобилни компоненти като инерционни модули и сензори за въздушни възглавници. Компанията е насочена към по-нататъшното разширяване на своя бизнес, свързан с автомобилите, включително чрез продукти, които използват 5G технологии.

Компанията е най-големият доставчик на кондензатори в света. Хиляда кондензатори се използват в един смартфон и около 10 000 в автомобил. Основните ѝ клиенти са Apple, Samsung и редица китайски производители на смартфони.

Накаджима застава начело на компанията през юни, превръщайки се в първия ръководител извън семейството Мурата, основателите на дружеството. 59-годишният инженер е ключов архитект в превръщането на компанията в глобален играч в индустрията за смартфони. 

Мисията на Накаджима е да ръководи разширяването на 70-годишната технологична компания в нови области извън бизнеса, свързан с потребителските смартфони, след като електрическите превозни средства привлякоха вниманието по целия свят.

Япония и Китай обявиха, че възнамеряват да прекратят продажбите на нови петролни автомобили до около 2035 г., докато Великобритания си постави още по-смела цел – 2030 г.

Киото, старата столица на Япония, е център на технологичния бизнес в страната и дом на компании като Nintendo и Nidec. Но градът се намира далеч от големите центрове за производство на автомобили в страната: Айчи и Токио. Основните изследователски центрове на Murata са разположени в префектура Шига, Западна Япония.

Това принуди Murata да инвестира 40 млрд. йени (386 млн. долара) за изграждане на 18-етажен изследователски комплекс в Йокохама, югозападно от Токио, в знак на ангажираност за укрепване на бизнеса, свързан с автомобилите. Комплексът, който беше открит по-рано този месец, може да приюти до 1850 служители.

Освен това се намира само на две пресечки от централата на Nissan Motor, която пусна първите в света масово произвеждани електрически превозни средства през 2010 г. и се стреми да ги популяризира по целия свят. Японските конкуренти на Nissan Toyota и Honda са се фокусирали върху хибридните автомобили.

Една от целите за създаване на изследователски център близо до Токио е привличането на инженери, споделя Хироши Ивацубо, част от ръководния екип на Murata. Големите японски компании за електроника се сблъскват със засилената конкуренция от страна на южнокорейските и китайски концерни, докато компании като Toshiba са принудени да свият броя на своите техници. Това преструктуриране дава възможност на Murata да наеме опитни инженери.

През предходната фискална година, приключила през март, свързаният с автомобилите бизнес представлява 17% от продажбите на Murata, в сравнение с 52% за телекомуникациите, включително бизнеса, свързан със смартфони.

Компонентите за смартфони остават ключов двигател на бизнеса на компанията. През октомври Murata коригира прогнозата си за печалба преди данъци за текущата фискална година до приблизително същото ниво като тази от предходната година, в сравнение с по-ранната прогноза за спад от 16%. Накаджима заяви по време на интервюто, че очаква годишните приходи "до голяма степен да са в съответствие с прогнозата".

Силното търсене е подкрепено от китайските производители на смартфони, като Xiomi, Oppo и Vivo, както и Apple и Samsung, които увеличават производството, за да отнемат от пазарния дял на Huawei, третия по големина производител на смартфони в света, който Вашингтон удари със санкции.

За да отговори на това силно търсене, Мурата ще похарчи общо 200 млрд. йени през текущата финансова година и "възнамерява да поддържа подобен размер на инвестициите, поне през следващите три години", споделя Накаджима.

„През следващите три години използването на 5G технологията ще бъде свързано основно с това да се направят смартфоните по-удобни - позволявайки по-бързо предаване на по-големи количества данни“, изтъква Накаджима.

През последните години Murata направи редица придобивания както в Япония, така и извън нея, за да разшири своята гама от продукти за автомобили, особено за електромобили, обясни Накаджима.

Автомобилната индустрия, който представлява ключов стълб за японската икономика, е изправена пред големи смущения в резултат на бързото преминаване към електрически превозни средства и автономно шофиране. Това създава нов бизнес за технологични компании като Murata.

Въпреки това Накаджима е загрижен за японската автомобилна индустрия. "Япония изостава в приемането на електромобилите", предупреди президентът на Murata. "Страната трябва да ускори прехода от двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили", посочва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:30 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още