Милиардерът Илон Мъск заяви, че сега е „невъзможно“ Tesla да стане частна компания, въпреки че той самият би предпочел да отдели повече време за иновации, предава Bloomberg.
„Задълженията на Tesla като частна компания са много по-голям фактор, но превръщането в частна компания сега е невъзможно (въздишка)“, заяви Мъск в отговор на туит, в който се твърди, че той трябва да оптимизира времето си в области като иновациите. „Инжиниърингът, проектирането и общите операции на компанията поглъщат голяма част от мислите ми и са основното ограничение за това да направя повече“, отбеляза Мъск.
Книжата на Tesla, които бяха включени в индекса S&P 500 тази седмица, отбелязаха осемкратен ръст тази година преди присъединяването към бенчмарковия измерител. Това е два пъти по-голям скок от следващата най-добре представяща се компания в индекса. Повишаването на цената на акциите на Tesla създаде и милионери сред инвеститорите й и увеличи нетното богатство на Мъск със 132,2 млрд. долара до 159,7 млрд. долара, поставяйки го на второ място сред най-богатите хора в света, показва Индексът на милиардерите на Bloomberg.
Мъск каза още, че високоскоростната онлайн услуга Starlink, която е звено на Space X, вероятно ще бъде кандидат в групата му за листване на борсата, след като ръстът на доходите й стане „разумно прогнозируем“, потвърждавайки сходни изявления на президента на компанията към инвеститори по-рано тази година.
Space Exploration Technologies вече е изстреляла над 240 спътника за изграждането на Starlink, взаимосвързана мрежа от малки спътници за излъчване на високоскоростен интернет от орбита до всяка точка на света, съобщи президентът на Space X Гуин Шотуел на събитие за частни инвеститори през февруари.
Листване на борсата ще даде на инвеститорите шанс да купуват акции на едни от най-обещаващите звена в компанията. „Точно сега сме частна компанията, но Starlink е точният бизнес, който можем да превърнем в публичен след време“, каза Шотуел тогава.
До този момент инвеститорите имат ограничени начини да притежават част от SpaceX, която става една от най-високооценяваните компании, подкрепени от фондове за рисков капитал в САЩ, с доминацията си в индустрията с пътническите ракети.
Наред с договора си с НАСА за версия на космическия си кораб от следващо поколение Starship, който може да изпраща астронавти на Луната през 2024 г., SpaceX има и споразумение с японски предприемач за частен полет около Луната през 2023 г.
И ще бъде готова да осъществи първия полет на Starship до Марс през 2026 г., каза Мъск по-рано този месец.
преди 3 години прайвит като идеш и сащ... у България ,на български ни бе само собственоста, и следоватрлно са два вида... частни и държавни! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години грешно го превеждат нашите джурналя... и аз писках до скоро, но кво да правиш. В случая говорят за сваляне от борсата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години вижда се че не си учил това.Часни компании или прайвит са тези, които не се търгуват публично.С прости думи - мъск искаше да я свали от свободна търговия, заради контрола и публикув туит и го съди регулатура, а сега и акционери могат да го съдят. Те го дразниха и той ги дразнеше, но правилата побеждават. тоя не обича правилата и затва отива в тексасистан. там ще го боцкат о други параграфи, но това е друга тема.пирамид, ако имат ет-пирамид, то е частно. ако го превърнеш в ад и му направиш апио е публично, демек когато всеки може да си купи от него е тва е пубик, капиш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години А, аз, се замислих върху етимологията на думата частна, от притежава ето на ЧАСТИ , от различните собственици (инвеститори). В този ред на мисли, Тесла Е частна много от отдавна. И, дори публична, ПАК е частна. Чешат се едни езици, мАни-бЕгай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години така е - няма толкова богати хора отговор Сигнализирай за неуместен коментар