Европейската комисия (ЕК) одобри сливането между автомобилните компании Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) и производителя на Peugeot PSA Group.
Според съобщение, публикувано на сайта на изпълнителната власт на Европейския съюз (ЕС), одобрението зависи от пълното спазване на пакета от ангажименти, предложен от компаниите.
Според изпълнителния заместник-председател на ЕК с ресор „Европа, подготвена за цифровата ера“ в кабинета на Урсула фон дер Лайен Маргрете Вестагер достъпът до конкурентен пазар на малки търговски микробуси е важен за редица малки и средни компании в Европа.
„Можем да одобрим сливането между Fiat Chrysler и Peugeot SA, тъй като техните ангажименти ще улеснят навлизането и разширяването на пазара на малки търговски микробуси. На другите пазари, на които двата автомобилни производители в момента са активни, конкуренцията ще остане жива след сливането", изтъква Вестагер.
Решението на ЕК беше предшествано от задълбочено разследване на предложеното сливане което ще създаде четвъртия по големина на пазарния дял автомобилен производител в света под името Stellantis.
През ноември своето одобрение за сливането предостави и антимонополният орган на Бразилия.
ЕК дава зелена светлина за обединението на двете компании, които обаче ще трябва да отговорят на редица условия, съпровождащи одобрението. Едно от тях е удължаване на настоящото сътрудничество между PSA и японския концерн Toyota Motor за малки търговски превозни средства, в рамките на което френският концерн произвежда автомобили с марка Toyota главно за европейския пазар.
Въпросният ангажимент отразява всеобхватния характер на споделянето на платформи в автомобилния сектор, изтъкват от ЕК. Според Комисията това ще позволи на Toyota да се конкурира успешно с новата компания на съответните пазари в бъдеще.
В същото време от Брюксел настояват да се извърши изменение на споразуменията за „ремонт и поддръжка“ на леки автомобили и леки търговски превозни средства между PSA, FCA и техните сервизни мрежи, за да се улесни достъпът на конкурентите до въпросните мрежи.
„Комбинацията от тези ангажименти позволява поддържането на ефективна конкуренция на пазара след сделката и следователно напълно отговаря на всички опасения на Комисията относно конкуренцията“, посочват от ЕК на сайта на институцията.
От Брюксел изтъкват, че сделката, като се имат предвид измененията, няма да породи опасения относно конкуренцията.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините