Използването от Volkswagen на технология, която й помогна да заобиколи тестовете за замърсяване от дизеловите двигатели, е нарушила правилата на Европейския съюз, съобщи Съдът на ЕС в поредния епизод от скандала, който струва на най-големия автомобилен производител в света над 30 млрд. евро (36,7 млрд. долара), предава Bloomberg.
Инсталирането на т. нар. осуетяващо устройство не може да бъде оправдано от факта, че „допринася за предотвратяването на застаряването или блокирането на двигателя“, съобщи Съдът на ЕС, чиито решения са обвързващи.
Такъв софтуер „трябва да позволява на двигателя да бъде защитен срещу внезапна или извънредна повреда“ и „само тези непосредствени рискове от повреда, които повишават конкретна опасност при управлението на автомобила“, може да оправдаят употребата му, счете съдът.
Решението може да има по-широки последици отвъд VW, тъй като функциите на двигателя, известни като термални прозорци, които понижават контрола върху замърсяването, когато температурите са ниски, за да защитят компонентите, са използвани в цялата индустрия.
Редица автомобилни производители сега може да бъдат изправени пред рекордни връщания на коли в заводите и съдебни дела, коментира германският адвокат Клаус Голденщайн. Националните съдилища трябва да направят преглед на законността на технологиите, използвани от отделни производители, и трябва да вземат предвид „защитаващото потребителите“ решение на Съда на ЕС, допълни той.
Решението беше взето в момент, когато VW продължава да бъде мишена на вълна от дела, заведени от инвеститори, наред с искове от шофьори, чиито коли може да са изгубили стойността си, след като манипулацията беше разкрита от американски регулатори през септември 2015 г.
През април британски съд постанови при един от най-големите колективни искове в страната, че VW е използвала осуетяващо устройство. Решението позволява на 91 хил. клиенти да продължат с колективен иск срещу автомобилната компания.
В отделно решение Съдът на ЕС постанови през юли, че собственици на автомобили на VW, които са засегнати от скандала, може да съдят автомобилната компания заради манипулиране на дизеловите емисии във всяка от 27-те страни членки на ЕС, откривайки път за искове навсякъде, където живее собственик на автомобил.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми