Звената на Hyundai Motor Group и председателят на автомобилния концерн са се договорили да купят 80-процентен дял от производителя на роботи Boston Dynamics от SoftBank Group Corp за около 800-900 млрд. вона (736-828 млн. долара), съобщава Ройтерс, цитирайки източник, запознат с въпроса.
Hyundai може да използва технологията, за да разшири автоматизацията в своите фабрики за автомобили, както и да проектира автономни превозни средства като самоуправляващи се автомобили, безпилотни летателни апарати и роботи за доставка, споделят анализатори.
Решението е предхождано от обещанието на новия председател на Hyundai Чонг Ей-сун да намали зависимостта на концерна от традиционното производство на автомобили, изтъквайки, че роботиката ще представлява 20% от бъдещия бизнес на компанията, докато производството на автомобили ще се понижи до 50%, а градската въздушна мобилност ще формира 30% до 2030 г.
След сделката Чонг Ей-сун ще притежава 20% в Boston Dynamics, докато Hyundai и свързаните с него звена Hyundai Mobis и Hyundai Glovis ще разполагат с общ дял в размер на 60%, споделят източници, пожелали да запазят анонимност.
Продуктите на Boston Dynamics включват Spot, четириног робот, подобен на куче, който може да се изкачва по стълби, но все още изпитва затруднение за търговска реализация въпреки популярността му в медийното пространство.
Boston Dynamics, която е създадена в рамките на Масачузетския технологичен институт през 1992 г., е купена от Google през 2013 г. и продадена на SoftBank през 2017 г.
Сред клиентите ѝ е американският автомобилен концерн Ford Motor Co, който нае два робота Spot през юли като част от своя пилотна програма.
Очаква се Hyundai да обяви решението си за покупката по-късно днес, след като получи одобрение от бордовете на всяко от звената.
През януари Hyundai обяви, че си партнира с Uber за разработването на електрически въздушни таксита, но американската компания по-рано тази седмица заяви, че ще продаде своето звено в тази сфера на Joby Aviation, разработчик на подобна технология, който получи одобрението на американските военновъздушни сили да използва своите летящи таксита за транспортиране на хора и товари в рамките на обектите на военните.