Доклад, съставен от британския автомобилен производител Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc, предизвика множество критики от страна на анализаторите в индустрията, твърдейки, че електромобилите трябва да изминат определени километри, преди да станат по-екологични от превозните средства с двигатели с вътрешно горене.
Според проучването всеки електромобил трябва да измине 78 000 км, за да се счита за по-зелен от конвенционалните автомобили заради свързаните с производството и зареждането емисии, съобщава Bloomberg.
Докладът на Aston Martin е свързан с целта, наложена от британския премиер Борис Джонсън за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г.
Ауке Хоекстра, анализатор от Технологичния университет в Айндховен, смята, че общото разстояние, които всеки електромобил трябва да измине, за да се счете за по-екологичен, е 25 600 км. Според него докладът подценява с приблизително 50% отделените от конвенционалните автомобили емисии и не отчита производството на гориво.
„Инерцията при електромобилите се подхранва от правителствените политики и производителите, които инвестират милиарди долари в батерии, превозни средства и свързаната с тях инфраструктура“, споделя Дейвид Уотсън, главен изпълнителен директор на компанията за зарядна инфраструктура Ohme Technologies UK Ltd.
Идеята на Aston Martin при този доклад е да намери най-подходящия начин за постигане на целите на Великобритания за емисиите от транспортния сектор, посочва говорител на компанията. Проучването е подкрепено още от Honda Motor Co. и McLaren Automotive Ltd.
Забраната за продажби на нови бензинови и дизелови автомобили във Великобритания представлява сериозна заплаха за Aston Martin. Компанията отложи пускането на изцяло електрическата марка Lagonda с три години до 2025 г. и прекрати работата по своя първи електрически модел Rapid E през януари. Тази есен Aston Martin обяви сделка с германския концерн Daimler AG за достъп до технологии, свързани с хибридни и електрически превозни средства.
Според Майкъл Либрих от BloombergNEF дезинформацията относно електромобилите вреди на усилията за справяне с климатичните промени, като водят до загуба на инвестиции в сектора.
преди 3 години Безспорно измерването на екологичността ще изисква време за изпитания и събиранена данни от практиката. Но освен това, за точното измерване на коефицента на екологичност ще са нужни и данни за самите производства, които в момента са извън контрол. Колко струва на природата производтсвото на батериите, колко години е техния живот, заедно с производството на съвсем нови автомобили и поточните линии за тях, не се ли изчерпват залежите на редки метали и ред други въпроси, които се нуждаят от време за точен отговор. Тепърва ще трябва да се обърне внимание на това, преди да се отрекат съдадените вече серийни модели! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Зелев сигурно няма да го има до тогаз. Сега като докарат на АстраЗенека *** той ще е там по няколко пъти на месец да го боцкат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ще ги изминат тия километри, ама нъцки, като удари неизбежната електроенергийна криза (без нормалните горива) и няма с какво да зареждат. Слава богу, ще съм жив, за да се смея и подигравам на всички зеленаши на света. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ти пък ся... Зелев и Фигуров ли знаят, некви си Фолксваген ли знаят? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години да присъжда степени за т.ъ.п.ота може само най-големият т.ъ.пак ... факт !! ... :)))та във въпросното изследване на vw , е даден за база жизненият цикъл на автомобили с пробег 200.000км и нагоре , и специално се натъртва за лейките , дето квалифицират кой колко е вдлъбнат , че въпросните цифри се разглеждат в контекстът на този пробег и нагоре ... а не че трябва да навъртиш 200.000 ... не е истина колко си зле ... :))) ... а чете ли го въобще този анализ ?! за да видиш кое какво означава , и че за сравнението са използвани golf tdi и e-golf ...ами чисти електрички над 200х км има само тесли , виж им цените и после дрънкай какво има и какво няма ... :))) ... про.сто хората не ги продават и си ги карат ... виж хибириди над 300х има , има и по над 400х ... тука из софийско метановите таксита на vw се продават на по 600-700х км ... тва , че ти не караш читави коли дето спокойно и с добра поддръжка могат да изкарат по 500х е твой личен проблем . не си единственият мър.ляч , такива като теб с лопата да ги ринеш . имах два автомобила с по над 500х пробег , като аз съм им навъртал лично по повече от половината пробег . колите са два вида - поддържани и неподдържани ... :))) ...нали из немско пишеш ... те ти ...https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=312744986&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=ELECTRICITY&fuels=HYBRID&isSearchRequest=true&minMileage=150000&pageNumber=41&scopeId=C&sfmr=false&searchId=f9ebc88c-8eb7-2770-ac70-45767a58d9b7 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Каква е тази батерия която ще издържи 500 000 км моля не ставяйте смешни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години До двамата ***.и по-долу:1. Фолксваген бяха го сметнали с немска педантичност, че реално около 198'000 км. са равновесната точка, откоято следва по-голямата чистота на ел. коли. Това включва целия въглероден отпечатък, вкл. за инфраструктура и т.н. Съвремените коли не са проектирани като по-старите и са с доста по-къс експлоатационен живот - реално максимум около 250-300'000 км. Погледни на обявите и ще видиш каква е цената на кола над 200'000 км и дали изобщо има предлагане над 300'0002. На другия т.ъ.п.а.н.а.р екологията му се свежда до това да не замърсява под прозореца му. Това, че ще се замърсява другаде не го касае - общо взето това е всичко, което може да се каже за състоянието на мисленето и за т.нар. еколози. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Достатъчно е електромобилът да измине 1 метър в града, за да се докаже като по-екологичен. И не ми пука за разни "въглеродни отпечатъци", ами за пушляците с които ме обгазяват ежедневно. И не знам за каква дезинформация ми говорят. Дори не е нужно да им чета изследванията, а само да застана близо до пътя и да ги подуша. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години при ресур от 500.000км на прилично изработен електромобил , не на китайските шитове , какъв е проблемът да се прехвърли прагът за ефективност при 78.000км ?! екстра си е . хубаво е да се натъртва и набива в лейките на петролните фенове туканка , че това важи и при електричество произвеждано от ТЕЦ ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар