Френският автомобилен производител Renault ще превърне своя завод във Флинс, Франция, в съоръжение за рециклиране, преоборудване и изследвания, тъй като компанията се стреми да намали своето глобално производство с 20%, съобщава Automotive News Europe.
Renault заяви, че планира да наеме 3000 души на обновената площадка до 2030 г., включително персонал от близкото сервизно съоръжение, предвидено да бъде закрито.
Решението на концерна пренебрегва съпротивата от страна на работниците и натиска на правителството за поддържане на местното производство.
Ръководителите на Renault действат внимателно на родна почва, след като френският президент Еманюел Макрон поиска от концерна да запази производството и научните изследвания във Франция в замяна на финансова подкрепа от държавата за преодоляване на пандемията от коронавирус. Макрон отложи предоставянето на гарантиран от държавата кредит в размер на 5 милиарда евро за компанията по-рано тази година, изчаквайки Renault да се разбере със синдикатите за две производствени съоръжения в Северна Франция.
Фабриката във Флинс, която се намира близо до Париж, е открита през 1952 г. В момента там се сглобяват електрическият модел Zoe и хечбекът Nissan Micra; и двата модела се произвеждат на една и съща производствена линия и са базирани на една платформа.
Renault ще продължи да произвежда Zoe във Флинс до 2024 г. и след това ще консолидира производството на електромобили във Франция в завода си в Дуе, където ще се произвежда и електрическият Megane.
Тази година продажбите на Zoe нараснаха на фона на приетите по-строги екологични стандарти, подкрепени от правителствените стимули за автомобили с нулеви емисии.
Според ревизираната стратегия за алианса Renault-Nissan Renault ще поеме водеща роля в разработването на следващото поколение на модела Micra за Nissan, макар още да не е уточнено къде точно ще се сглобява автомобилът.
От своя страна работниците заявиха, че предложенията им за продължаване на някои дейности по сглобяване на автомобили в дългосрочен план са отхвърлени.
"Флинс трябва да продължи да произвежда нови автомобили заедно с други дейности", заяви представителят на профсъюза CGT Жан-Франсоа Пибульо в сряда.
Работниците настояват Renault да преосмисли съкращаването на работни места във Флинс и прехвърлянето на производството в Дуе.
Производството на около три четвърти от електромобилите, които Renault продава в родината си, ще бъде изместено другаде след пет години, изтъква профсъюзът.
"Renault не може да унищожава производствения си капацитет във Франция, като в същото време се възползва от държавна подкрепа", посочват работниците, добавяйки: "Няма да го приемем".
преди 3 години Да произвеждат в Румъния своите сапунерки - Sandero - така ще преуспеят. Коли *** вече се правят. Качеството вече отиде по дяволите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Да произвеждат в Румъния своите сапунерки - Sandero - така ще преуспеят. Коли *** вече се правят. Качеството вече отиде по дяволите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар