Акциите на американския производител на електрически автомобили Tesla достигнаха рекордно висока стойност в четвъртък, като за кратко се търгуваха на ниво от 508,61 долара за акция, преди да затворят на по-ниското равнище от 499,27 долара.
Акциите на компанията са в подем, откакто S&P Dow Jones Indices обяви през тази седмица, че ще включи автомобилния производител в референтния индекс преди търговията в понеделник, 21 декември. Фонд мениджърите, които проследяват S&P 500, ще трябва да купят акциите за своите портфейли.
Акциите в момента са напът да отбележат най-добрата си седмица от тази, приключила на 21 август, преди сплита на акциите в разпределение 5 към 1 на 31 август, изчислява CNBC.
Американската инвестиционна банка Morgan Stanley също надгради рейтинга на Tesla до еквивалентен рейтинг „купувай“ в сряда, за първи път от години, откакто компанията даде рейтинг за покупка на акциите.
„Tesla е на прага на дълбока промяна на модела от продажба на автомобили към генериране на висок марж, периодични приходи от софтуер и услуги“, заяви автомобилният анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас в бележка от сряда. Банката повиши ценовата си цел до 540 долара от досегашните 360 долара.
Вот на доверие към индустрията дойде от Великобритания, която сега гледа на нарастващия си парк от електрически автомобили като на начин за създаване на работни места и също така за балансиране на електроенергийната мрежа. Министър-председателят Борис Джонсън призова за постепенно премахване на автомобилите, задвижвани изцяло с бензин и дизел до 2030 г., десет години преди предходния график.
По-късно главният изпълнителен директор на General Motors Co. Мари Бара обяви на индустриална конференция, че GM е готова да похарчи повече от 20-те милиарда долара, които преди това бе предвидила, за електрически модели до 2025 г. Най-големият американски производител на автомобили възнамерява енергично да разшири своята гама от електрически превозни средства. До края на 2025 г. 40 процента от моделната гама в САЩ трябва да се състоят от автомобили с батерии, съобщи Мери Бара в четвъртък.
Дотогава GM планира да предложи 30 напълно електрически модела по целия свят. За тази цел инвестициите в акумулаторни и самоуправляващи се превозни средства трябва да бъдат увеличени с една трета до 27 млрд. долара (почти 23 млрд. евро). "Климатичните промени са реални и ние искаме да бъдем част от решението", каза Бара.
Желанието на пазара да финансира нови EV начинания личи и от броя на стартъп компаниите, които са готови да бъдат листнати в близко бъдеще. В сряда Bloomberg съобщи, че Electric Last Mile Solutions води преговори за листване чрез сливане с Forum Merger III Corp., компания за придобиване със специално предназначения. Тази новина последва отблизо примера на Arrival Ltd., която се съгласи да се комбинира с CIIG Merger Corp.
Tesla наскоро отчете петото си поредно тримесечие на печалба за третото тримесечие. Приходите са нараснали със 73 процента на годишна база до малко под 8,8 милиарда долара. С печалба от 331 милиона долара Tesla постига петото си поредно тримесечие на печалба и се насочва към първата си печеливша пълна година в своята 17-годишна история.
Компанията също така съобщи, че е доставила 139 300 автомобила през третото тримесечие, нов рекорд за нея.
Книжата на компанията са поскъпнали с 490% през тази година.
преди 3 години Не може да говорим за п/е съотношение, когато няма годишна печалба дори.п/е-то на тесла е 0 и ще е нула до момента в който не излезе на годишна печалба. Това 17 години не се е случило. Очаква се да се случи тази година. И то ще е благодарение на търгувия с емисии както каза импа. Отделно на това, трябва да се има предвид, че печалбата им се генерира от субсидии, които рано или късно ще намалеят или ще секнат. В сащ например изтичат след продадени определени бройки. Тези субсидии също така качват всички маймуни на дървото и конкуренцията ще е огромна. Интересно е поведението на японските производители на автомобили - те се дъжат в момента, както бъфет се държи на пазара на акции - пос коро стоят, гледат и продължават да правят това което са правели с години - бензини и хибриди. Японците разчитат на изчиаленията и цената в предлагането на продукт, а не на маркетинга. Истина е, че тези дотации дават поголям шанс да се постигне пробив в технологията за батериите. Там уравнението излиза на минус с ЕВтата.Вижда се че 17 години правене на ЕВ-та не бяха достатъчни на тесла да може да направи по бърз ЕВ кола от порше, които правят коли от 100 години. Т.е. опита в автомобилостроенето е важен. Рено е най-продавания ев е европа, не е тесла.Интересно ще е колко години тесла ще успее да се задържи в сп500. Иначе самото влизане е огромен успех, в който аз се съмнявах че е се случи скоро, а и изобщо.Поздравления за мъск - джобс има достоен наследник отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години освен двете дето строят , договарят в индонезия гигафактори за батерии , там се пазарят за цялото добито количество никел в държавата да изкупуват ... има голямо находище ... в невада построиха тихомълком огромна логистична база , по обем колкото фабриката , дори малко отгоре доколкото се вижда ... :))) ... те си плетът кошницата тихо и отдалече . другите производители закриват поточни линии те строят нови в огромни мащаби ... импа загледан в няколко числа , пропуска цялата картинка ... мисля , че не знае зад числата които гледа по другите фирми от голям мащаб колко и какъв огромен инструментариум стои за да вървят нещата ... нито тойота щеше да е тойота нито вагонетките щяха да са вагонетките , ако десетилетия подред не са получавали държавна помощ под най-различна форма ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Прав си ... аз заради това P/E не инвестирах в тесла . Заложих на bmw твърд дивидент 4-5 процента вече над 10 години .. цената на акция е същата и спя спокойно .... рисковите инвестицийки са ми в крипто :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Митенце, айде малко сутрешна злобичка.Вече си ясен къде ще си бълвал помия - под статии за Мъск, Тесла и ел.автомибилите, нещо за Тръмп/Байдън и под статии за втечнен газ/интерконектора.Едни и същи глупости всеки път. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Казваха ти да си купиш акции когато бяха по 200-300, а ти - не, Тесла нямала бъдеще, щяли да я купят костенуркаджиите. Сега тя може да ги купи. А печалби имат и то не малки, но предпочитат да реинвестират парите и да се разрастват. В момента строят още две гигафабрики с което производственият им капацитет ще се увеличи двойно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Благодаря, в бързината съм объркал. Поправено е. Хубав ден! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Статия, която може само да разсмее всеки мислещ човек.Влизането на теслата в СП500 наистина ще принуди инвестиращите в ЕТФ-чета, вързани с индекса, да купуват и тоя абсурден балон. Впрочем, сега е видно защо не инвестирам в ЕТФ-чета. Тия приказки как щели да вдигнат маржът, ги слушаме от години, само че не виждам как ще се случи при належаща нужда от понижаване на крайната цена, поради навлизането на много конкуренти, което навлизане води до катастрофален спад на пазарния дял на теслата... и още повече при главоломният ръст на цените на ресурсите. От Морган Стенли имат ли понятие как се движат цените на медта и никелът например? Рошавият британски психопат е много забавно да бъде коментиран. Тоя е дотолкова слабоумен, че си вярва, че хората с електромобилите ще "балансират" ел-енергийната мрежа, съхранявайки ток в батериите на автомобилите си, за да я подават обратно, когато има нужда... тоест хем да си скапват прогресивно батериите, хем да рискуват да не могат да ги заредят отново, за да са готови, когато колата им трябва... защото проблемът ще е не толкова в "балансирането", колкото в НЕДОСТИГЪТ на електроенергия, поради планираното извеждане на мощности от системата, защото разчитали на "лоши фосилни горива"... да не говорим, че и немалко от атомните им реактори са на пределна възраст. То не може хем да увеличиш потреблението с 30-40%, вкарвайки в него и транспорта, хем да намалиш производството със 70% и да очакваш, че системата ще издържи, но рошавия се е "доказал" ногократно като kpeтен, неспособен дори на елементарна мисловна дейност.Не знам какви работни места ще увеличават - сигурно нова професия: Бутач на закъсали електромобили?GM да вземат да мълчат малко, това че дадоха милиарди на Никола, които бяха произвели само едно картонено моделче на камион, пуснато по нанадолнището, за да бъде записано как се движи, показва нивото им. След тоя случай цялото им ръководство трябваше да извърши ритуално самоубийство. И теслата НИКОГА не е спечелила и долар, имам предвид от основна дейност. Нейните т.нар. "печалби" идват от... търговия с въглеродни емисии. Дори отчитайки тия печалби, нейното Р/Е е към 1200... само дето 90% от "инвеститорите" в акции на теслата, изобщо не знаят какво е Р/Е !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години и сега? Натикали са един балон в индекса и купувайки етеефи, те набутват и това да купиш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Бойчо бе, между печалба и приход има разлика бе.Чети бе Бойчо, чети бе... отговор Сигнализирай за неуместен коментар