IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

General Motors може да напусне Южна Корея заради коронакризата

Въпреки обвързващия договор с правителството на страната концернът предупреждава, че в дългосрочен план може да прекрати производството там

15:51 | 18.11.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;SeongJoon Cho/Bloomberg</em></p>

Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Американският автомобилен концерн General Motors Co (GM) предупреди, че постоянните индустриални вълнения в крайна сметка могат да „изгонят“ компанията от Южна Корея, само две години след като тя получи от държавата спасителен пакет, за да остане в страната, съобщава Ройтерс.

Работниците на GM провеждат по две четиричасови стачки всеки ден от 30 октомври насам, настоявайки за прекратяване на замразяването на размера на заплатите, въведено след сделката от 2018 г., която спаси корейските операции на концерна от фалит. 

Стачките и други индустриални събития струват на компанията 17 000 превозни средства загубено производство, което ще достигне 20 000 автомобила до края на седмицата, споделя пред Ройтерс Стив Кийфър, президент на международните операции на GM.

Понесеният от концерна удар прибавя допълнителна тежест към вече изгубените 60 000 броя автомобили по-рано тази година заради пандемията. Това увеличава шансовете пред GM да не реализира печалба в Южна Корея за годината, добавя Кийфър.

Американският концерн произвежда до 500 000 превозни средства годишно в Южна Корея, като доставя много от тях в САЩ, включително популярния SUV модел Chevrolet Trailblazer. В звеното на GM в Южна Корея работят около 12 000 души.

Ръководството на компанията сключва със своите работници двугодишен трудов договор вместо обичайния едногодишен и предлага на членовете на синдикатите бонус при подписване в размер на 8 милиона вона (7230 долара) за 2020 и 2021 г.

Профсъюзът обаче иска да се придържа към едногодишните договори и годишен бонус за изпълнение на задълженията в размер на 22 млн. вона, както и концернът да продължи работата си в двата завода в Инчон.

Работниците и местното ръководство на автомобилния производител не успяват да постигнат споразумение относно сигурността на работните места и заплатите след 24 кръга на преговори.

Някои настоящи и бивши служители на подизпълнители също настояват да бъдат наети като щатни служители със същото заплащане и обезщетения, което потенциално ще струва на GM Korea около 320 млн. долара.

GM Korea отчете оперативна загуба от 332 млрд. вона (300,8 млн. долара) през 2019 г., след като през 2018 г. отчете загуба в размер на 615 млрд. вона. 

Сблъсквайки се с ниски нива на производство и слаби продажби, GM се съгласи на спасителен пакет на стойност 7,15 млрд. долара, предоставен от правителството на Южна Корея през 2018 г. Според условията на обвързващата сделка, GM не може да изостави инвестицията си в страната в следващите 10 години.

„Макар че ще бъде трудно да напуснем Южна Корея в краткосрочен план, от дългосрочна гледна точка нещата остават под съмнение“, посочва Кийфър.

GM ще спазва всички споразумения, включително плановете за сглобяване на кросоувъра Chevrolet до 2023 г. в Южна Корея, но дори разходите по тази програма бяха прекратени заради работническите стачки.

„Бихме предпочели да накараме този модел да работи ... но отсега губим увереност, че ще можем да продължим да инвестираме в тази страна“, изтъква Кийфър.

GM разглежда други възможности в Азия, включително Китай, където в момента произвежда близо 5 милиона автомобила годишно, подчертава Кийфър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:23 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още