Германският автомобилен концерн Volkswagen AG подготвя своите италиански подразделения за стратегически опции, като първично публично предлагане (IPO) или продажба, в опит да убеди инвеститорите, че прегледът на активите, започнат от най-големия автомобилен производител в света по пазарен дял преди четири години, може все пак да предостави по-оптимистични резултати.
Lamborghini, Ducati и Italdesign ще бъдат обособени в структура, която ще позволи на Volkswagen да действа, ако все пак бъде взето решение за промяна на собствеността, заяви в понеделник главният изпълнителен директор на концерна Херберт Дийс в презентация пред анализатори, цитиран от Bloomberg и Ройтерс.
„Да кажем, че ще ги въведем в правна структура, чрез която бихме могли да действаме“, сподели Дийс.
Главният финансов директор на VW Франк Витер заяви, че целите за рационализиране на разтегнатата конгломератна структура на VW все още се обмислят.
Нито един от ръководителите на концерна не посочва времева рамка за потенциалните решения.
Анализаторите виждат способността на VW да прокара по-дълбоки структурни промени като ключова за постигането на целта да повиши пазарната си стойност до 200 млрд. евро и да предизвика лидера сред публичните автомобилни компании Tesla Inc.
Bloomberg News съобщи през октомври 2019 г., че процесът за обособяване на Lamborghini в отделно юридическо лице може да приключи към края на 2020 г.
Компанията успя да осъществи през октомври миналата година IPO-то на своето подразделение за камиони Traton SE, след като вътрешните спорове почти блокираха проекта. VW реализира продажбата на производителя на индустриални редуктори Renk AG по-рано тази година, но преговорите за продажба на MAN Energy Solutions пропаднаха и производителят реши да преструктурира бизнеса.
Профсъюзите и фамилиите собственици на марките Porsche и Piech се отказаха от идеята за продажба на Ducati преди три години. Ръководителят на работническия съвет на VW и член на надзорния съвет на концерна Бернд Остерло потвърди подкрепата си за Ducati миналия месец.