IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Интересът към хибридите помага на Toyota да разшири пазарния си дял в Европа

Според новата си прогноза японският концерн ще продаде общо 970 хил. автомобила модели Toyota и Lexus в Европа, включително в Русия, през 2020 г.

14:59 | 12.11.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Toru Hanai/Bloomberg</em></p>

Снимка: Toru Hanai/Bloomberg

Японският автомобилен производител Toyota е спечелил значителен пазарен дял в Европа, тъй като местните потребители насочват все повече вниманието си към хибридните модели, докато конкурентите му остават засегнати от колапса на пазара на коли под наем, заяви ръководителят на регионалния отдел на Toyota за продажби и маркетинг Мат Харисън. 

Пазарният дял на Toyota, включително на притежаваната от нея марка Lexus, в Европа е нараснал до 5,9% през третото тримесечие от 5,1% през същия период на 2019 г., сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).

„Хибридните автомобили без съмнение са една от ключовите причини“, споделя Харисън пред Automotive News Europe. По неговите думи това е моделът, към който хората се насочват, докато загърбват автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Продажбите на Toyota в Европа се свиват с 18% през първите девет месеца на годината, според данни на ACEA, докато общите продажби на европейския пазар спадат с 29%.

Харисън определи октомври като „невероятен месец“ за японския концерн, тъй като европейският пазар вече се възстановява от по-ранните щети, причинени от пандемията.

Сега Toyota прогнозира, че ще продаде общо 970 хил. автомобила модели Toyota и Lexus в Европа, включително в Русия, през 2020 г., срещу предишните очаквания за продажби от 920 хил. превозни средства.

Предпандемичната оценка на компанията за европейските продажби през годината беше за 1,1 милиона продажби, спрямо 1,09 милиона от миналата година.

Toyota получи положителен тласък през второто тримесечие заради модела Yaris, като поръчките за модела през септември отчетоха рекорд сред всички останали модели на Toyota.

Продажбите на Yaris бяха засегнато по-рано от решението на Toyota да затвори своя завод във Валенсиен, Франция, през март заради пандемията.

Харисън заяви, че Toyota е понесла сравнително по-малко щети от колапса на пазара автомобили под наем.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:01 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още