IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lyft се похвали с по-ниска от очакванията загуба

Възстановяването на услугата от срива в началото на годината очевидно продължава

09:20 | 11.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Приходите на Lyft Inc. нараснаха почти наполовина през третото тримесечие спрямо предходния период, а загубата се сви, което показва, че компанията отскача от предизвикания от пандемия спад по-бързо, отколкото прогнозираха анализаторите.

Lyft отчете приходи за 499,7 млн. долара за тримесечието, подобрение спрямо по-ранните резултати през тази година, с което леко надвиши очакванията на анализаторите, но все пак с 48% по-ниски приходи от постигнатите през същия период на 2019 г., преди свързаните с пандемията ограничения да замразят пътуванията на основните й пазари. Акциите на Lyft поскъпнаха с повече от 5% в извънборсовата сесия, предава Bloomberg. 

Загубата на компанията, без изчисляването на данъци, лихви и други разходи, се е увеличила спрямо предходната година до 239,7 млн. долара, по-добре от очакваните от Wall Street 250 млн. долара за тримесечието, според данни, събрани от Bloomberg. Главният финансов директор на Lyft Брайън Робъртс потвърди целта на компанията да реализира коригирана печалба до края на 2021 г., „дори и с по-бавно възстановяване“.

В интервю от вторник Джон Зимър, съосновател и президент на Lyft, изрази оптимистична нотка по отношение на обещанието за ваксина срещу коронавируса, с която да се сложи край на пандемията. По-рано тази седмица Pfizer Inc. заяви, че е разработила ваксина за Covid-19, която е показала 90% ефективност при изпитанията, пробив, който в голяма степен насърчи фондовия пазар и увеличи надеждите, че транспортът и други отрасли ще се възстановят по-бързо. 

„Вярваме, че ваксината ще ускори възстановяването ни“, каза Зимър. „Тъй като икономиката се възстановява и хората отново излизат, това директно корелира с представянето на Lyft”, пояснява той,

Lyft също така спечели законодателна победа този месец, когато избирателите в Калифорния одобриха в референдум мярка, която я освобождава - заедно с Uber Technologies Inc., Instacart Inc. и други базирани на приложения компании от т. нар. gig economy (неформална заетост, самонаети лица - бел. ред.) - от щатски закон, предназначен да накара шофьорите да бъдат назначени като служители.

„За нас вотът беше повратна точка“, каза Зимър и добави, че след това „искаме да направим нещо в национален мащаб. “Това по-добре, отколкото съвкупността от регулации, щат по щат, би осигурило нещо на федерално ниво“, каза той. Lyft ще използва и двата подхода, като разговаря с политически и синдикални лидери както на щатско, така и на федерално ниво, за да "види кой е най-плодородният подход", каза Зимър.

Победата в гласуването в Калифорния беше от решаващо значение за Lyft, която беше заявила, че може да бъде принудена временно да се оттегли от Калифорния, ако мярката не мине.

Броят на клиентите на Lyft, които са предприели поне едно пътуване през третото тримесечие, е намалял с 44% спрямо предходната година до 12,5 милиона, приблизително в съответствие с прогнозите на анализаторите, но все пак това е увеличение спрямо 8,7 милиона пътници за компанията през предходното тримесечие.

„Раздробяването е правилният начин да се мисли за този бизнес“, казва Рон Хосей, анализатор в JMP Securities. „Ръстът на приходите и пътниците беше интересен и по-добър от очакваното, но не мисля, че имаше нещо забележително”. 

Lyft беше особено неподготвена за глобалната пандемия. Uber, най-големият ѝ конкурент, разполага с нарастващ бизнес за доставка на храни, който помогна за компенсиране на рязкото намаляване на пътуванията.

Uber предполага, че докато вирусът се оттегли, този бизнес може да бъде дори по-голям от неговото подразделение за пътувания. Lyft няма самостоятелна операция за доставка на потребителите, въпреки че през последните месеци компанията сключи партньорства за доставка на храна чрез Grubhub и осигуряване на неспешен медицински транспорт за пътници чрез доставчика на електронни здравни досиета Epic Systems Corp. По време на разговора след представянето на данните във вторник ръководството на Lyft заяви пред инвеститорите, че ще продължи да търси повече партньорства, за да развива този бизнес. 

Компанията заяви, че разполага с 2,5 млрд. долара в брой към края на тримесечието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още