Пекин планира да увеличи драстично броя на електромобилите, плъгин хибридите и превозните средства с горивни клетки по китайските пътища през следващите 15 години, а производството ще се поддържа от местна верига на доставки, заяви правителството на азиатската страна, цитирано от Nikkei Asia Review.
Според плана, публикуван от Държавния съвет на Китай, така наречените превозни средства с нов тип енергия ще представляват половината от всички нови автомобили, продадени през 2035 г. Те ще включват и интелигентни автомобили, които ще могат да се свързват с интернет.
Китай, най-големият автомобилен пазар в света, ще изпълни националната стратегия като реализира технически иновации по отношение на батериите, задвижващите системи и други основни компоненти на автомобилите. Планът има потенциала да се превърне в нов повод за ескалация на търговското и технологичното съревнование между Китай и САЩ.
Идеята очертава трансформацията на Китай от голям автомобилен пазар (китайският пазар на автомобили е най-големият в света – бел. ред.) до голям производствен център, доминиращ на технологичния фронт.
Очаква се държавната политика за стимулиране на растежа на превозните средства с нова енергия да подкрепи и японските автомобилни производители и доставчици, които разработват стратегии за преход към по-екологични автомобили. В същото време концерните от островната страна могат да се сблъскат с проблеми заради усилията на Китай да измести производството на компоненти на своя територия, информира още Nikkei.
Японските концерни вероятно ще използват стратегически подходи, които да им позволят да поддържат технологично превъзходство спрямо своите китайски конкуренти, като същевременно помагат за разширяването на китайската индустрия.