Южнокорейският автомобилен производител Hyundai Motor Co съобщи в понеделник, че е отчел загуба за тримесечието юли-септември, неуспявайки да отговори на пазарните очаквания за по-голям марж заради разходите, свързани със сервизните акции, съобщава Ройтерс.
Hyundai, петият по големина автомобилен производител в света, в комбинация със свързания с него концерн Kia Motors Corp, отчете нетна загуба в размер на 336 млрд. вона (297,72 млн. долара). Средната прогноза на 12-те анализатори, допитани от Refinitiv, е за печалба в размер на 1,2 трлн. вона.
Автомобилният производител заяви, че е заделил 2,1 трлн. вона, за да покрие глобите, свързани с дефектите на двигателите при негови автомобили, които създават риск от възникване на пожар.
Годишните проблеми със сервизните акции струват на Hyundai и Kia близо 5 млрд. долара, докато двойката концерни остава обект на разследване от страна на американските власти относно начина на изтеглянето на засегнатите от дефекта автомобили.
Оперативната загуба за третото тримесечие възлиза на 314 млрд. вона. Като се изключат разходите за сервизните акции, концернът би отчел печалба в размер на 1,8 трлн. вона. Приходите нарастват с 2,3% на годишна база до 27,6 трлн. вона.
Анализаторите заявиха, че оперативната загуба не е толкова голяма, колкото се очакваше, тъй като Hyundai се радва на стабилни продажби през тримесечието, подкрепени от увеличеното търсене в САЩ и развиващите се пазари като Индия.
Акциите на компанията поскъпнаха с 4,2% след обявените резултати.