IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla: Рекорд, рекорд, рекорд и изненадваща прогноза

Компанията на Илон Мъск изпрати най-доброто тримесечие в историята си и си поставя амбициозни цели

08:38 | 22.10.20 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Bloomberg LP</p>

Снимка: Bloomberg LP

По време на разговора с анализаторите Мъск неколкократно подчерта предимството на Tesla по отношение на вертикалната интеграция, като каза, че целта му е да премахне всички външни изпълнители, така че самодостатъчността на компанията да е по-голяма от тази на другите производители на автомобили.

Компанията прави много от собствените си части, както и машините, които правят частите - или „машината, която прави машината“ (machine that makes the machine, б. ред.), една от любимите фрази на Мъск. Той каза, че конкурентните автомобилни производители разчитат твърде много на „каталогично инженерство“ и в резултат на това продуктите им “не са много уникални или приключенски”.  

Друга област, в която Tesla гледа на себе си като на лидер за  индустрията, е в сферата на самоуправляващите се автомобили. През следващите дни колите Tesla на някои клиенти ще бъдат актуализирани със системата за подпомагане на водача, известна като „ Full Self-Driving “ - след това те ще използват новия софтуер като бета тестери. 

Разработката на автономни автомобили от страна на Tesla срещна много критики от останалата част от индустрията. Вместо да тества софтуера в автомобили, оборудвани със специални сензори със защитни шофьори в географски ограничени зони, Tesla превръща своите клиенти в тестови шофьори и говори за „напълно самостоятелно управление“, въпреки че автомобилите все още трябва да бъдат контролирани от водач във всяка ситуация.

Почти във всяко измерение Tesla избира по-рискования начин да тества своя софтуер за автономност: Докато тестовите автомобили на практически всички конкуренти - от дъщерното дружество на Google Waymo до дъщерното дружество на VW Argo. използват сензори за Lidar, например, за да могат да се движат по-безопасно в тъмното, Мъск отхвърля базираната на лазери технология като твърде скъпа и ненужна. „Дори и да беше безплатно, нямаше да го използваме“, каза Мъск, запитан за това от анализатор.

Бизнес моделът също е коренно различен от Waymo, който наскоро отвори своята услуга за бета-тестове с автономни таксита в предградие на американския град Финикс за всички.

Докато Waymo предварително финансира разработването на софтуер и сензори с милиарди от Google и други инвеститори, Tesla продава функцията "Full Self Driving" от година и половина за 7000 долара като актуализация, която ще бъде доставена, когато бъде напълно разработена.

Въпреки че технологията тепърва се тества, Мъск вече създава футуристичен сценарий. Шофьорите на Uber или Lyft могат в бъдеще да имат десет коли Tesla, движещи се автономно едновременно и по този начин да печелят пари, без да се налага сами да седят зад волана.

Мъск вече беше обещал един милион автономни Tesla за 2020 г. в миналото - сега обаче не дава конкретна дата за настоящата си прогноза.

Вместо това 49-годишният предприемач говори за „много бавен, предпазлив процес“, при който се тества „пълното самоуправление“. „Светът е сложно и разхвърляно място“, каза Мъск.

Някои необичайни ситуации, за които трябва да бъде подготвен самоуправляващият се автомобил, не могат да бъдат симулирани със софтуер. Срещат се само в реалността. „Милион коли, които осигуряват обратна връзка от реалния свят, са изключително полезни за това“, твърди Мъск.

„Full Self Driving“ ще бъде коренно различно от използваната досега система за подпомагане на водача „ Autopilot “ на Tesla и за нея е разработена напълно нова кодова база. Автопилотът едва наскоро например успя да разпознава пътните знаци.  

С все по-голямата си употреба обаче „Full Self Driving“ ще става все по-добро и по-добро. Мъск го сравнява с търсачката на Google, която се обучава сама от това кои заявки за търсене правят потребителите и на кои връзки в резултатите от търсенето кликват.

Изглежда, че предприемачът не може дори сам вътрешно да спре ентусиазма си. Когато анализатор изготви сценарий, при който Tesla ще произведе от 840 000 до милион автомобила през следващата година и попита колко реалистична е прогнозата му, финансовият директор Киркхорн категорично отрече това: Прогнозите за 2021 г. ще бъдат налични едва в края на годината.

След което Мъск просто погледна към анализатора: “Там някъде ще бъдем”....

Целия отчет на английски може да видите тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 6
0pk
преди 4 години
Гений просто - ще си построи заводи навсякъде дето може да продава квоти за вредни емисии :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 6
Dr. Vatnikov
преди 4 години
Аууу, току що на един мазен дребосък (самонарекъл се император) му опадаха поне 3 кичура от залепените с плюнка на голото му теме.Съска от яд :)))После слиза и хваща рейса, че на служебния паркинг няма място за старата му Опел Астра..., стиска куфарчето с застрахователните полички и крои планове, как газа ще свърши и само газпрома ще има, а той ще стане богат "ликвидатор на предатели". Спирката идва, а горе го чака празната панелна гарсониера, но сега ще си свали черната лъскава ризка и ще наметне императорската мантия (старо перде от баба му) и ще включи телевизора на Первьi канал да чуе за светлото бъдеще.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още