Американският автомобилен концерн General Motors Co. продължава напред в преговорите си със стартъпа Nikola Corp. относно предложеното партньорство за производство на електрически и задвижвани с горивни клетки пикапи, заяви главният изпълнителен директор на базирания в Детройт производител Марк Ръсел, цитиран от Bloomberg.
GM и Nikola обявиха предварително споразумение миналия месец, но тепърва ще конкретизират окончателните условия.
„В момента вървим напред“, заяви Ръсел в интервю за Bloomberg. По неговите думи GM планира да сподели технологията за водородни горивни клетки, разработена с Honda Motor Co. с Nikola за използването ѝ както при разработването на пикапи, така и при големите камиони.
По думите му Nikola ще се сдобие с „най-добрата горивна клетка в света“ – „с нашата горивна клетка“, направена съвместно с Honda в Мичиган. Ръсел изтъкна перспективите за налагане на тази технология на пазара за тежкотоварни превозни средства.
Акциите на Nikola поскъпват с цели 13% малко преди старта на сесията в сряда, след като Ръсел даде интервю и пред CNBC.
Сделката ще осигури на GM 11%-процентен дял в Nikola и в същото време ще позволи на стартъпа да използва технологията на водородните горивни клетки.
GM също заяви, че планира да произвежда пикапа Badger на Nikola, който първоначално трябваше да бъде снабден с електрическа батерия, с горивни клетки.
Ръсел посочи, че Badger ще има двигател, различен от този, който GM ще използва при новия си пикап Hummer, който ще работи със система от батерии, известна като Ultium.
Ръководителят на американския концерн заяви, че GM няма да продава и Badger. “Това ще прави Nikola“, посочи той, добавяйки: „Това все още е електрически пикап с горивни клетки, но ще е доста по-различен от това, което предлагаме при нашите системи Ultium за напълно електрическия Hummer“.