Американският производител на електрически превозни средства Tesla Inc. ще започне да изнася произведени в своя завод край Шанхай седани Model 3 към Европа по-късно този месец, тъй като компанията на милиардера Илон Мъск се стреми да увеличи продажбите на един от най-бързо развиващите се пазари на електрически автомобили, съобщава Bloomberg.
Автомобилът ще бъде доставен в повече от 10 страни, включително в Германия, Франция и Швейцария, се казва в изявление, изпратено от компанията през WeChat в понеделник. Фабриката на компанията в Шанхай – нейната първа извън САЩ - е отворена за местни доставки от началото на тази година.
„Надяваме се да служим на глобалните ни клиенти като глобална фабрика“, заяви производственият директор на Tesla в шанхайския завод Сонг Ганг в интервю пред местни журналисти.
Фабриката в Шанхай помогна на Tesla да се разшири в Китай. Компанията заяви, че съоръжението разполага с производствен капацитет от 200 000 превозни средства годишно. Месечните регистрации на произведените в Китай модели Tesla достигат близо 11 000 броя в продължение на няколко месеца, като през септември техният брой е 10 881.
Вариантът, който Tesla първоначално ще изнася за Европа, е стандартният Model 3. Автомобилът извършва пробег с едно зареждане от 468 километра, като цената му е приблизително 40 300 долара в Китай, без да се включват държавните субсидии. Този месец Tesla понижи цената на модела си в Китай, тъй като производителят започна да използва по-евтини батерии, доставяни от местната Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.
Продажбите на електрически превозни средства в Европа продължават да растат с бързи темпове и изглежда, че Старият континент може да изпревари Китай в близко бъдеще, съобщи преди месец базираната в Лондон компания за пазарни изследвания на автомобилния сектор Jato Dynamics. Tesla вече строи нова производствена фабрика близо до Берлин, първата ѝ в Европа.
Базираната в Калифорния компания също заяви, че е решена да разшири инвестициите си в Китай. Тя планира да удвои производствените си възможности, обхвата на своята мрежа за продажби и услуги, съоръженията за зареждане на инфраструктура и броя на работниците си.
Още преди месец източници, запознати с темата, заявиха, че Tesla планира да доставя автомобили, произведени в Шанхай, до други страни в Азия и Европа. Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск заяви през 2019 г., че съоръжението ще произвежда само по-евтини версии на седана Model 3 и кросоувъра Model Y за Китай и прогнозира, че ще има достатъчно силно местно търсене, което потенциално ще изисква изграждането на няколко завода в страната.
Произведеният в Китай Model 3 за доставка извън страната вероятно ще започне масово производство през четвъртото тримесечие, посочват източниците, добавяйки, че целевите пазари включват Сингапур, Австралия и Нова Зеландия, както и Европа.
преди 4 години китайският завод пиле шарено , е за китай , япония , южна корея , австралия и нова зенландия ... в индия ще строят друг + гигантска фабрика за батерии ... :))) ... това е изключение в момента , щото на европейският пазар имат чакащи клиенти за десетки хиляди бройки ... пуснат гигафакторито в берлин , друга песен ще запееш ... ти речи що спреха sprinter-ите в рассията , таман пуснаха завода и айде ... :))) ... под сурдинка , качеството на сглобката на мужиците не отговаряло на стандарта на мерцедес , смятай щом са по-зле и от турските мустакати ... ами то и без това ги шамаросват турците с дронове навсякъде по света , що па да не са по-добри и в автомобилите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години данъчните не ги грее ти кво планираш , при печките има постоянно пълзящи нагоре еко ставки , дори и в консервативна България ... и все по-трудно ще минават технически прегледи ... :))) ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години тесла не може да насмогне на техният си пазар в усато , затова изнасят от китай ... за Европа е изключение , щото имаме зверски мита от чайниците еле па за автомобилите ... ама смятай какво е търсенето , що ще преглътнат митата ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пита се в задачата, защо заводите са китайски,а теслите се броят за американски.Аз не ги броя така.Made in China си е Made in China.Who cares, чий е PR-а....? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години аз обаче планирам да съм поне още 2 петилетки с нафталинката, после вече може и на конь .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ей, доживяхме китайците да правят по-качествени тесли от американците :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар