Американският автомобилен концерн Ford Motor Co заяви, че продажбите му в Китай са нараснали с 25% в периода от юли до септември, спрямо същите месеци на миналата година, до 164 352 автомобила. Компанията отдава увеличението на пускането на нови продукти и стратегията ѝ за местно развитие, съобщава Ройтерс.
Данните показват второто поредно нарастване на продажбите на Ford в рамките на най-големия автомобилен пазар в света след близо три години на спадове.
Базираната в Мичиган компания произвежда превозни средства в Китай чрез съвместни предприятия с Chongqing Changan Automobile Co и Jiangling Motors Corp Ltd.
В понеделник американският ѝ конкурент General Motors Co заяви, че продажбите му в Китай са нараснали с 12% в периода юли-септември до 771 400 автомобила.
Общите продажби на автомобили в Китай нарастват с 13% през септември, с 12% през август и с 16% през юли.
През лятото Ford определи Джим Фарли за нов главен изпълнителен директор, след като вторият по големина американски автомобилен производител се зае с преструктуриране на глобалните си операции на фона на коронавирусната криза, която го принуди да вземе голям дълг.
58-годишният Фарли, който беше главен оперативен директор, наследи Джим Хакет като главен изпълнителен директор и президент от 1 октомври. Фарли е четвъртият ръководител на Ford от 2014 г. насам.