Японският автомобилен концерн Nissan Motor ще оборудва всички свои бъдещи превозни средства с основни автоматизирани функции за шофиране, като планира да пусне повече от 20 такива модела до началото на фискалната 2023 г. Технологията ще позволи на по-скъпите модели на Nissan да се управляват без ръце по пътищата, докато автомобилите от по-нисък клас ще могат да проследяват превозните средства около себе си, съобщава Nikkei Asia Review.
Nissan иска да продава по 1,5 млн. превозни средства с функция за самоуправление до фискалната 2023 г. Страни и региони без необходимата магистрална инфраструктура ще бъдат изключени от плановете.
Производителят на автомобили представи технологията си ProPilot 1 за някои модели още през 2016 г. Това позволява на автомобилите автоматично да следват превозното средство пред себе си на магистралата.
Миналата есен Nissan пусна своя нов SUV модел Skyline, оборудван с актуализирана технология ProPilot 2.0. Тя предлага първата в света система за подпомагане на водача, съчетаваща навигация по магистрала с възможности за автономно шофиране.
Новото електрическо превозно средство Ariya, което трябва да се появи на пазара през следващата година, както и други по-скъпи автомобили, ще бъдат оборудвани с ProPilot 2.0, докато по-евтините модели ще разполагат с технологията от първо поколение като стандартно оборудване.
Заедно с новата система за подпомагане на водача, Nissan разработва и технология за обработка на изображения с помощта на израелския стартъп за автономно шофиране Mobileye. Технологията разпознава позицията на превозното средство, както и позицията на близките до него автомобили.
Автомобилната индустрия класифицира технологията за автономно шофиране на пет нива, като технологията ProPilot на Nissan отговаря на първо и второ ниво на автономност. При тези нива водачът на превозното средство все още е основният оператор на автомобила.
Американската компания Waymo и Uber Technologies продължават да разработват технологията до ниво 3, въпреки че все още не са в състояние да гарантират надеждността ѝ.
Nissan реши да инсталира опростена версия на новата система като стандартна функция, вярвайки, че това ще ѝ помогне да събира данни и ще намали цената на компонентите.
Съперникът на японския автомобилен производител Toyota Motor е инсталирал технология за автоматично проследяване в 60% до 70% от своите автомобили, продавани в Япония. Компанията ще оборудва своя луксозен седан Lexus LS, който ще бъде пуснат на пазара по-късно тази година, с автономна система за шофирано като допълнително оборудване.
Според изследователска компания броят на автономните автомобили от първо или по-високо ниво ще достигне 80% от всички нови превозни средства до 2030 г. През 2018 г. технологията е присъствала само в 20% от новите автомобили. Дори до 2030 г. обаче повечето автомобили все още ще бъдат оборудвани само с автоматизирана технология за шофиране от ниво 1 или 2.