Заблуждаващите данни за продажбите в САЩ ще струват скъпо на германския производител на автомобили BMW. Компанията и две дъщерни дружества ще платят глоба от 18 млн. долара (15,4 млн. евро) като част от споразумение, както съобщи в четвъртък (местно време) Комисията за ценни книжа и борси в САЩ (SEC). BMW и два от филиалите му в САЩ са приели санкцията, без при това да признават или отричат констатациите, посочва в изявление Федералната комисия.
Тя твърди, че в периода от 2015 г. до 2019 г. германският автомобилостроител е завишавал отчитаните си продажби на дребно на американския пазар, използвайки различни съмнителни методи, които са помогнали на компанията да изпълни вътрешните си цели. Това е позволило на BMW и да запази водеща позиция в продажбите на дребно в сравнение с други производители на автомобили от висок клас, допълва борсовата комисия.
Концернът потвърди, че е приел финансовата санкция. Компанията е доволна, че е изяснила въпроса, се отбелязва изявление. Американски говорител на BMW уточни пред DPA, че компанията не е обвинена в умишлено неправомерно поведение от регулатора и че повечето от споменатите нарушения са от преди повече от три години.
Американският регулатор, от своя страна, твърди, че BMW Capital, едно от дъщерните дружества в САЩ, е предоставило на рейтинговите агенции и инвеститорите съмнителна информация за продажбите. Това според органа означава, че е разкрита заблуждаваща информация, в момент, в който фирмата набира около 18 млрд. долара от инвеститори под формата на корпоративни облигации.
Комисията изтъква високото ниво на сътрудничество от BMW въпреки предизвикателствата, породени от пандемията от коронавируса.
През миналата година същият регулатор наложи глоба от 40 млн. долара на италианско-американския автомобилопроизводител Fiat Chrysler заради предполагаеми “разкрасени за пред инвеститорите" данни за продажбите, припомня DPA.