Регистрациите на нови автомобили в България отчитат сериозен спад през август в размер на 34,5% на годишна база, като в това отношение страната ни се нарежда на шесто място сред страните, отбелязали най-значими понижения при продажбите, сочат данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА).
През изминалия месец в България са регистрирани 1918 нови автомобила в сравнение с 2929 автомобила през същия месец преди година.
За първите осем месеца на годината страната ни отчита 37,6-процентен спад при регистрациите на нови леки автомобили спрямо същия период през 2019 г. В периода януари-август в България са регистрирани 15 206 нови превозни средства спрямо 24 372 автомобила през първите осем месеца на 2019 г.
АСЕА
Продажбите в Европа
През първите осем месеца на 2020 г. търсенето на леки коли в рамките на Европейския съюз (ЕС) се свива с 32%. Общо в блока от януари до август са регистрирани 6 123 852 нови превозни средства, което е почти с 2,9 милиона по-малко в сравнение със същия период на миналата година, посочват от АСЕА.
Сред най-големите пазари в ЕС Испания отбелязва най-големия спад за периода януари-август - 40,6%, следвана от Италия (-38,9%), Франция (-32,0%) и Германия (-28,8%).
През юли беше отчетен спад от 5,7% при регистрациите на нови леки автомобили в сравнение със същия месец на миналата година в рамките на блока. Седем от 27-те държави членки на блока отбелязаха ръст през юли, включително Франция (+ 3,9%) и Испания (+ 1,1%). Извън ЕС ръстове бяха регистрирани във Великобритания (+ 11,3%), Исландия (+ 44,5%) и Норвегия (+ 6,5%).
АСЕА2
През месец август обаче пазарът на автомобили в ЕС отново отчита по-значим спад в размер на 18,9%, макар и по-малко драматичен от месеците на национални блокади по-рано тази година. С изключение на Кипър, където регистрациите през август нарастват с14,1%, всички страни в региона отбелязват загуби в сравнение с август 2019 г.
По отношение на четирите основни пазара на ЕС, Италия се представя най-добре от повечето страни в блока, отчитайки лек спад от 0,4%, докато Германия и Франция регистрират най-значимите понижения – съответно с 20,0% и 19,8%.
Продажби според марката
През август на годишна база най-голям спад при продажбите в ЕС сред европейските автомобилни концерни отчитат Renault и Volkswagen. Френският производител регистрира спад в размер на 24,7%, докато продажбите на германската компания се свиват с 24,3 на сто. Общо сред всички концерни най-големи понижения отчитат японските Mitsubishi и Mazda, като продажбите при тях се свиват през август съответно с 35,8% и 28,3 на сто.
Ръстове отчитат BMW (6,8%) и Hyundai (1,9%).
През първите осем месеца на 2020 г. сред европейските концерни най-голям спад отбелязва Jaguar Land Rover Group – 40%, следвана от FCA Group – 38,4% и PSA Group – 38,3%. Общо сред всички производители Mazda регистрира най-значим спад за периода януари-август – 45,7 на сто. За разглеждания период нито един концерн не отчита ръст на продажбите.