IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen може да постигне целта си за електромобилите по-рано от очакваното

Германският автомобилен концерн е готов да вземе електрическата корона от главата на Илон Мъск и Tesla

14:28 | 06.09.20 г. 7
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;</em><em>Olivier Matthys/Bloomberg</em></p>

Снимка: Olivier Matthys/Bloomberg

Германският автомобилен концерн Volkswagen AG може да изпревари Tesla Inc. както по отношение на количеството произведени електромобили, така и по отношение на разработването на софтуер, заяви в интервю председателят на работническия съвет Бернд Остерло пред Welt am Sonntag.

„Ако Tesla създаде три фабрики, в които могат да бъдат произведени между 300 000 до 500 000 автомобила, тогава при нас цифрите ще са между 900 000 и 1,5 милиона“, изтъкна Остерло, добавяйки: „Искаме да постигнем това през 2023 г., вероятно дори по-рано“. 

Модулната матрична платформа на VW с електрическо задвижване дава на автомобилния производител номер едно в света по пазарен дял „огромно“ предимство, тъй като на нея той може да изгради всяко превозно средство от всяка марка от своето портфолио, подчерта Остерло, цитиран от Bloomberg.

Той очаква също така работната група от инженери „Артемида“, ръководена от изпълнителния директор на Audi Маркус Дюсман да достигне технологичния напредък на Tesla.

Новата организация, свързана с разработка на автомобилен софтуер, е правилната стъпка в тази посока, добави още Остерло.

По неговите думи, ако VW интегрира своя софтуер в собствените си автомобили, концернът ще може да събира и обработва много повече данни в рамките на по-кратко време.

В края на август стана ясно, че германският концерн планира да пусне първата си флотилия от самоуправляващи се тестови автомобили в източния китайски град Хъфей, който се превръща в бастион на амбициите на страната в областта на електромобилите.

Планът включва пускането на десет коли Audi e-trons в квартал Хайхън в града, където живеят около 400 хил. души и той разполага с около 80 км пътища с интелигентна инфраструктура, подкрепяща автомобилния трафик.

„Това е първият ни пилотен проект в Китай“, който се стреми да свърже автомобилния, електрическия и дигиталния свят с ползата за потребителите, заяви главният изпълнителен вицепрезидент на Volkswagen за Китай Вейминг Сох.

През юли VW и неговият китайски партньор SAIC Motor обявиха, че ще инвестират около 600 млн. долара за обновяване на автомобилните си заводи в Шанхай, като целта на компаниите е да стартират производството на новите седани с марка Audi.

Планът дава зелена светлина на луксозния бранд Audi да стъпи по-здраво на китайския пазар – най-големият автомобилен пазар в света.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:31 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

7
rate up comment 1 rate down comment 0
red6
преди 4 години
Тук има една заблуда, която витае доста. Европа е много силна в правенето на машини, който правят машини (продукти). Това, че като купиш нещо и на него пише - Made in не значи, че за изработката му не са участвали много неща, направени в Европа. Дори всяка по-сложна техника не може да бъде направена, без да се използват европейски машини. Или ако може - ще е много скъпо и/или некачествено. Изключвам елементарните неща - отливки на пластмаси, храни и т.н. Там вече китайците сами си правят машините, но за по-нагоре им е доста зор и са много назад.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 1
kane
преди 4 години
Визионер или експлоататор е мъст !?В Германия работника е синдикатен член. Представител на работника е в рано съотношение в борда на директорите със собственика. Работника има здрави пенсии с който се пенсионира на Майорка и живее като цар докат умре. Има най доброто здравеопазване , платени 4-5седмици ваканция, платени болнични, овъртайм, образование за децата, зъболекар безплатен , детски, майчински и т.н и т.н най високо ниво придобивки ....Какво има пуерториканеца у фактите на Мъск - право да работи неограничено - нищо няма...Германия- супер регулиран капитализъм с/у таксасистан - разюзден, гол капитализъм. Айде да залагаме кой ще победи!?!У тесла Саша само муска е добре, у Германия всички са добре - даже и чистачката във Фолксваген
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 0
bgMan
преди 4 години
Фирмата в която аз работя беше спечелила някакви части от изграждането на поточните линиии във фабрики на Тесла в САЩ. Технологиите и софтуера са европейски - главно на Сименс и австрийската ТГВ, приспособени към нуждите и изискванията на американците. Аз лично имах възможността да участвам в последен етап на една модерна преса във фабрика на Мерцедес край Щутгарт. Европейците в нищо не са по-назад от Тесла, само са по-мудни да усетят промените и нагласите. Просто им липсват подобни смели визионери като Мъск.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 1
zelka007
преди 4 години
тесла и вагонетки ги бяха изловили че заговорничат нещо , после отричаха като партизани и от двете страни ... те са всичко друго но не и конкуренти ... големият конкурент дето трябва да се следи са китайските конгломерати ... това е най-големият производител и съответно пазар в света ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 2
red6
преди 4 години
Тесла, колкото и да ми е антипатичен Мъск за много неща, трябва да им призная едно. Производствената им линия е "agile" и някои неща се променят много бързо и в движение. Една тройка, излизаща днес и първата ще имат една камара разлики. Един вид се опитва като начин на управление на поточната линия да е все едно е софтуер :) Чисто технологично за някои елементи са доста напред - и не само железарията, но и софтуера им е напред и то доста. А това с времето ще се оказва все по-важно и по-важно. П.с. но продължавам да мисля, че като компания е силно надценена на борсата. Но показва нещо друго - като бранд е много известна и желана, най-вече сред младото поколение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 5
Dr. Vatnikov
преди 4 години
Говориш глупости.Тесла е толкова пред конкурентите, че на другите им трябват 2-3 години за,да ги настигнат.И сега сума производители правят доста бройки и какво, просто последователи.Тесла е аналогът на Епъл. Епъл не прави най-много бройки устройства и какво от това?! Те водят, останалите следват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 4
nkavrakov1982
преди 4 години
В момента Тесла е в положението на Нокия в света на мобилните телефони преди години,появи се Епъл,Нокия не навакса и си замина.Никой няма да остави Тесла да властва дълго на пазара на електромобили в този си вариант,и като пазарен дял и като развойна дейност и разработки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още