Toyota Motor Corp отчете във вторник своя пети пореден месец на спад в продажбите в САЩ през август, тъй като търсенето на автомобили остана слабо дори и след като заводите и дилърски центрове бяха отворени след блокадата срещу коронавируса.
Японският производител на автомобили заяви, че продажбите му през август са спаднали с 22,7% до 191 841 бройки в равнение със същия месец на 2019 г.
Продажбите на автомобили в САЩ остават слаби, откакто отчетоха значителни спадове през април, докато големите автомобилни производители се стремят да увеличат материалните запаси в дилърите, особено в щатите, където те останаха отворени по време на блокадата.
Възстановяването може да бъде застрашено от възобновяването на COVID-19, което тежи на търсенето.
Спадът на продажбите на Toyota през август беше по-лош от този през юли, когато доставките на компанията спаднаха с 19%.
Продажбите в САЩ на конкурентния Hyundai Motor Co също са намалели с 8,4% през август. Компанията отчита спад в продажбите си на едро с 63%. Южнокорейският автомобилен производител заяви, че доставките му през август са спаднали до 58 361 броя, в сравнение с 63 737 броя през същия месец през 2019 г.