Европейската комисия (ЕК) ще има право да нарежда сервизни акции и да отнема хомологации на автомобили, продавани в Европейския съюз, ако тези коли нарушават нормите за нивото на вредни емисии, съобщава Automedia.bg. Това предвиждат новите правила за работа на ЕК, които влизат в сила от днес, а целта им е да не се допусне нов „Дизелгейт” – глобалният скандал, дело на Volkswagen от 2015 г., който сложи началото на края на дизела.
С новите правила ЕК има право да проверява дали предлаганите на пазара автомобили отговарят на екологичните норми и да налага сервизни акции в 27-те държави в ЕС плюс да налага глоби до 30 000 евро на кола за всеки производител, нарушил разпоредбите на блока за вредните емисии или безопасността.
Досега сервизните акции и глобите бяха в правомощията на отделните правителства, които са дали одобрение на един или друг автомобил да се продава в страната. Мнението на Комисията е, че тази система не дава възможност за бърза реакция и решаване на проблемите.
ЕС започна да променя тези правила през 2013 година, но темпът се ускори след избухването на „Дизелгейт” преди пет години, когато VW бяха заловени да мамят с нивата на вредните емисии на дизелите, продавани в Щатите. Това даде началото на поредица съдебни дела срещу компанията в цял свят, които до момента са стрували на Volkswagen над 30 милиарда евро.
Новите правомощия на ЕК може да позволят на европейските клиенти на автомобилните компании да търсят компенсации от компаниите, продали им кола, за която впоследствие е станало ясно, че не отговаря на правилата и са били „извадени” от пазара.
Обикновено отделните държави взимат мерки срещу автомобилен производител, допуснал такива пропуски. Това се запазва, но ако Комисията реши, че тези мерки не са достатъчни, тя може да предложи нови, включително и спиране на проблематичния модел от продажба, като това решение ще трябва да бъде подкрепено с обикновено мнозинство от членовете на ЕС.
ЕК ще започне и собствени тестове на автомобилите, предлагани на европейския пазар, като за целта са инвестирани 7 милиона евро в две лаборатории. Членовете на ЕС пък трябва да осигурят тестове на колите, които вече са на пътя – така ще се търсят устройства, заблуждаващи лабораторната апаратура, като при „Дизелгейт”, за да се види дали показанията в реална експлоатация са различни от тестовите резултати.
Продажбите на нови коли в Европа се сринаха по време на коронавирус пандемията – за първата половина на година спадът е 38% в сравнение със същия период на миналата година.
преди 4 години Последния стожер на Сороспиите който иска да унищожи Европата, НО Тромпета ше ви кае на вас ош малко само .... и тия отдоле зелените мaлoумни само дават акъл ама никой не кара електрокар, шот първо нема пари за тая безмислица и Фторо не мое стигне дори до Сопот а зимата на-най .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ето защо цената на тесла расте - защото първо оперира под дулата на пентагона и ЮС еко активистите, а сега и по закрилата на ЕК, само Китай ги зарязаха доколкото знам. Тва не е нормално да се тъпчат хората вместо корпорациите - та колко може да замъси един човек, а колко една корпорация... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пък ЕС-то ще го оправим с изкуствено размножаване, както предлагаш - Ватьо, до Ватьо, зад него пак Ватьо и до него друг Ватьо. Само да не си извадите очите във Ватьовата Европа! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години На който не му харесва ЕС, спокойно може да събира парцалите и да се насочи нанякъде другаде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години че какво му е на пробегът ... :))) ... ти по колко въртиш на ден ?! а другите не се палят ли ?! дип че не се бръмчи толкова , гугълни си burning of BMW и се радвай ... :))) ... какво и е на зимата и веи ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години С тоя пробег Зелев, само на село ще ги карат още дълго електричките, пък с тия ВЕИ - зимата, само в гаража ще ги карат. По чат-пат, като се запали и някоя батерия, ще се топлят, като за последно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години дали ?! що си тук , а не в прогресивният свят ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ше кажат , щото са на твоя акъл ... "зелена" Европа значи единствено Европа на средновековието . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Импе , тия що се абят , по-лесно е да кажат само електрички от 2025 или 2027 и готово , са па лаборатории , чудесии ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И после: защо докато всички пазари на света се възстановиха, европейските борси още лазят по дъното? ЕС е в ръцете на ***, които са готови да съсипят и унищожат икономически Европа и да докарат 500 000 000 европейци до просешка тояга в името на откачените си зеленашески извращения. Само свалянето от власт на урсула, тимерманс и сие и при нужда физическото им елиминиране, могат да спасят Европа !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар