Шефовете на пионера в лансирането на електромобилите на световния пазар Nissan, са на мнение, че производителите трудно ще излязат на печалба от колите с батерии. Nissan лансира първото поколение на модела си Leaf през 2010 г., но вторият електрически модел на гиганта – Ariya, се появи 10 години по-късно. Защо е това забавяне?
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учидо обясни това пред списание Top Gear, както и прогнозира как ще върви електрификацията на световния автомобилен пазар, съобщава Automedia.bg
„До 2023 година в Япония процентът на електрифицираните автомобили, в които влизат и електромобилите, ще достигне 60% от продажбите на нови коли“, заяви Учидо. „В Европа ще е 50%. Процентът за Китай до 2022 е 23 %. Ако не успеем да намерим модел, който да осигурява устойчива печалба от тези модели, това няма да донесе печалба и на компанията, нали?“, попита той.
„Със сигурност ще е трудно“, допълни Учидо по въпроса как автомобилните производители ще печелят от електромобилите. „При Ariya използваме опит и решения, проверени при Leaf, което означава по-ниски разходи при създаването на модела. Намаляваме и разходите при доставките на материали и части, благодарение на това, че работим в рамките на съюза Renault-Nissan-Mitsubishi. Но в същото време Nissan и Renault разработват различни хибридни системи“, коментира той.
„Важното тук е друго – става въпрос за основните компоненти. Те са батерията и електромоторът. Технологиите се развиват постоянно и при следващото поколение електромобили ще има сериозни икономии и намаляване на разходите, тъй като ще споделяме технологични решения. Ние планираме това и Ariya е доказателство за това. Освен това, определено очакваме ръст в търсенето на електромобили”, заяви Учидо.
В същото време Nissan отново отложи премиерата на новия модел от семейство Z – 400Z, като причината за това са финансовите трудности на компанията. Според британското списание Auto Express 400Z ще бъде представен в края на 2022 година, а ще излезе на пазара през 2023, което означава, че 370Z ще запише 15-годишна пазарна кариера.
преди 4 години тъпук , какво значи да вярваш в бъдещето бе ... тикво , в момента в който ти спрат зобта и не те видим повече тука ше се посереш от "вярата си в бъдещето" , лакей загубен ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пенсионерче старшинка, значи всички, които вярват в бъдещето и новата технология, са ***, така ли? Колко си жалък... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ти купи ли си електрокар , *** ... ?! не си , аре у лево , подлого продажна ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години погледни отчетите им и спри да пишеш глупости, вече не остана никой във форума дето да не те знае ... селския ни идииот! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години хехе ... какво викаш не е спечелила тесличката ... ?! с колко кинти я е започнал Мъск компанията , а ?! има ли необслужени кредити , а ? изгради ли си индустриалната и R&D база , изгради ли си работещ бизнес модел ?! другите му дишат все още прахът ... :))) ... па той един скъп стана ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ами очевидно - тесличката 13 години не може да спечели и цент. До един момент финансирането на тия електрически брички ще става от продажбата на нормалните коли, после цената им ще скочи неизбежно - автомобилът пак ще стане лукс, ако се забранят нормалните автомобили и това ще е добре - защото иначе енергийният крах ще е сигурен на 1000%, а не само на 98% както е сега. отговор Сигнализирай за неуместен коментар