Цената на акциите на китайския производител на електромобили Xpeng скочи с 67% след дебюта му на борсата в САЩ в четвъртък, тъй като капиталовите пазари продължават да възнаграждават нови листвания в една от най-добрите години за първичните публични предлагания от спукването на дотком балона, предава Ройтерс.
Книжата на Xpeng, която е подкрепяна от компании като китайския гигант в електронната търговия Alibaba и Xiaomi, отвориха на цена от 23,10 долара за американска депозитарна акция (ADS) спрямо повишената офертна цена от 15 долара за ADS.
По-рано в четвъртък Xpeng увеличи размера на американското си IPO с над една трета до около 1,5 млрд. долара, тъй като инвеститори от цял свят се надпреварват да подкрепят компании, насърчаващи по-чисти технологии.
IPO-то, което е третото голямо листване в Ню Йорк на китайска компания за електромобили през последните две години, се случва в момент, когато цената на акциите на производители на електрически коли като Tesla и Nio расте през последните месеци.
Компаниите са набрали над 70 млрд. долара от IPO-та в САЩ от началото на 2020 г., надминавайки сумата от 62,5 млрд. долара през 2019 г., и са напът да запишат най-натоварената година от 2014 г. насам и втората най-добра година от 2000 г. насам.
Главният изпълнителен директор на Xpeng Хъ Сяопин, който е известен и като основател на интернет браузъра UCWeb, съобщи, че компанията ще се съсредоточи върху коли на цена между 150 хил. юана (21 804 долара) до 300 хил. юана, голям сегмент от масовия пазар в Китай, който е вторият по големина автомобилен пазар в света.
„През последните три месеца инвеститорите спряха да се питат дали колите на бъдещето ще бъдат електрически или умни. Те мислят, че тенденцията е неизбежна“, заяви Хъ.
Xpeng ще използва средствата за научно-развойна дейност и разширяване на продажбите, допълни той.
Компанията инвестира над 2 млрд. юана в разработването на технологии миналата година и една трета от тях са били насочени към интелигентни функции като автономно шофиране, отбеляза Хъ.
Xpeng е продала над 20 хил. електромобила, включително нови седани P7 и спортни коли G3. Тя произвежда коли в два завода в Китай. Хъ заяви, че трети модел също ще е седан, но отказа да коментира бъдещи продажби на компанията.
Първоначално Xpeng целеше да набере 1,11 млрд. долара. Сега инвеститорите оценяват компанията на над 11 млрд. долара.
преди 4 години къде да намеря техпараметрите на поне една от колите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар