Германският автомобилен концерн Daimler заяви в четвъртък, че е постигнал споразумение на стойност близо 3 млрд. долара за уреждане на разследванията на американските регулатори, както и на съдебните искове на собствениците на превозни средства, произтичащи от дългогодишните анализи около софтуера, манипулиращ данните за изгорелите газове, съобщава Ройтерс.
Споразуменията по принцип се отнасят до граждански и екологични искове, свързани с 250 000 американски дизелови леки автомобили и микробуси в САЩ и включват искове от Агенцията за опазване на околната среда, Министерството на правосъдието, Бюрото за въздушни ресурси на Калифорния (CARB) и Генералната прокуратура на Калифорния.
Германският концерн заяви, че очаква разходите за уреждането на делата и разследванията на американските власти да достигнат около 1,5 млрд. долара, а договорките със собствениците на превозни средства да струват около 700 млн. долара, като се очаква да има и „допълнителни разходи".
Говорител на CARB потвърди, че споразумението "ще достигне 1,5 млрд. долара и ще засегне 250 000 превозни средства в цялата страна."
Производителят на автомобилите Mercedes-Benz заяви, че очаква това да повлияе върху неговия свободен паричен поток през следващите три години, като основното въздействие ще бъде в следващите 12 месеца.
През миналия месец главният изпълнителен директор на германския производител на автомобили Daimler Ола Келниус обяви по-сериозни свивания на разходите с оглед на срива на бизнеса в рамките на коронакризата. Предишните цели за ефективност ще покрият само прехода към електрически автомобили, но не и глобална рецесия. „Ето защо ние изостряме своя курс", каза Келниус в сряда в началото на виртуалното общо събрание на акционерите.
През ноември новият директор на Daimler представи планове за икономии на повече от 1,5 млрд. евро от 2020 г. до 2022 г. Разходите за персонал следваше да се намалят с 1,4 милиарда евро чрез премахването на повече от 10 000 от общо 300 000 работни места по света.
През 2019 г. концернът трябваше да похарчи около 4 млрд. евро за провизии, глоби и възстановяване на разходите. Нетната печалба спадна с почти две трети до 2,7 милиарда евро, след като през 2018 година печалбата вече спадна с почти 30%.
Ръководителят на надзорния съвет Бишоф заяви, че независима адвокатска кантора проверява дали членовете на борда са отговорни за манипулирането на отработените газове при дизелите. Надзорният съвет и управителният съвет са искали да направят всичко възможно да изяснят фактите и да предприемат необходимите мерки.