AUTO1 Group, европейската дигитална платформа за търговия с употребявани автомобили, заяви в четвъртък, че е набрала 255 млн. евро от инвеститорите и ще използва парите за разработването на своята търговска марка Autohero, информира Ройтерс.
Пазарите на употребявани автомобили в Европа затвориха врати заради нахлуването на пандемията по-рано тази година, което принуди офисите за регистрация на превозни средства да преустановят работа в много страни.
Но след като те отново отвориха, търсенето на употребявани автомобили се възстанови, като пътуващите все повече предпочитат собственото си превозно средство пред обществения транспорт, заяви единият от двамата главни изпълнителни директори на AUTO1 Кристиан Бертерман.
"Хората възприемат автомобилите си като безопасно място в тази пандемия", коментира Бертерман пред Ройтерс. „Пазарът излиза силен - все още не сме на нивото отпреди COVID-19, но сме близо“, добавя той.
Основана преди осем години в Берлин, AUTO1 се разраства, за да покрие 30 европейски пазара и да търгува с над 2 милиона автомобила в своите три платформи. Приходите на дружеството нараснаха с 21% до 3,5 млрд. евро през 2019 г.
Компанията ще инвестира постъпленията от финансовия кръг в разработването на Autohero, най-новата платформа, която осигурява пазар за физически лица за закупуване на автомобили от дилъри, като в същото време осигурява проверка, обновяване и доставка.
AUTO1 набра средствата под формата на конвертируеми бележки, като кръгът на финансиране е воден от Farallon Capital Management и Baupost Group. В него участват и съществуващите акционери, включително Softbank Group.
На въпрос дали издаването на бележки, конвертируеми в акции, означава, че AUTO1 се приближава до фондовия пазар, Бертерман отговори: „В наши дни това е интересна опция“.