Френският автомобилен концерн PSA Group, който стои зад бранда Peugeot, обяви, че се придържа към целта си за марж въпреки спада на рентабилността през първата половина на годината. Компанията заяви, че възстановяването на продажбите се ускорява през юли, след като пандемията от коронавирус удари приходите ѝ за първото полугодие.
Подобно на конкурентните си PSA спря производството по време на най-блокадите, които последваха прехвърлянето на вируса от Китай към Европа и САЩ, припомня Ройтерс.
Но групата, която продължава да работи по сключване на споразумение за сливане с италиано-американската Fiat Chrysler, заяви, че се стреми към по-положително второ полугодие.
„През юни отчетохме силно възстановяване на продажбите, като през юли се наблюдава подобна тенденция“, заяви финансовият директор на PSA Филип дьо Ровира пред репортери.
Приходите на PSA спаднаха с 34,5% през първите шест месеца на 2020 г. до 25,12 млрд. евро (29,47 млрд. долара), докато коригираният оперативен марж на автомобилното звено се сви до 3,7% от 8,5% в края на 2019 г.
PSA потвърди целта си за среднопретегления марж от над 4,5% за автомобилното звено за периода 2019-2021 г.
Размерът на нетната печалба на групата за първата половина на 2020 г. също остана на положителна територия - 595 млн. евро, което представлява спад от 1,83 млрд. евро преди година.
Рентабилността на автомобилния производител успява да задмине тази на някои конкуренти, включително на Renault през последните тримесечия, подпомогната от търсенето на по-скъпи автомобилни модели.
Дьо Ровира заяви, че сливането с FCA - което трябва да създаде четвъртия по големина производител на автомобили в света, кръстено „Stellantis“ – се очаква да приключи през първото тримесечие на 2021 г.