Продажбите на изцяло електрическия автомобил на Renault – Zoe, отбелязват ръст от 38% през първата половина на годината – рядък лъч светлина на фона на мрачните последствия за сектора от коронавирусната пандемия.
Основна част от доставките са за европейския пазар, където моделът стана и най-продаваният електромобил благодарение не на последно място и на щедра правителствена помощ. Това стана ясно от отчета за първите шест месеца на компанията, представен в понеделник и цитиран от Bloomberg.
Renault беше основен бенефициент на субсидиите от Франция – нейният най-голям пазар, които бяха въведени миналия месец в опит да стимулират търсенето на коли. В Европа потребителите са поръчали около 11 000 автомобила от модела Zoe само през юни.
Всички продажби на Renault за периода отбелязват спад с близо една трета до около 1,26 млн. превозни средства. Това обаче е по-добро представяне от това на конкурента PSA Group, чийто продажби спаднаха почти наполовина до 1,03 млн. автомобила.
„Започваме втората половина от годината на много високо ниво на поръчки, задоволително ниво на инвентар, нарастващ ценови диапазон по цялата гама“, заяви Денис льо Вот, ръководителят на продажбите и маркетинга на компанията.
Компанията изпитва финансови затруднения през последните месеци. Сега концернът може да се възползва от гарантиран от държавата заем в размер на до 5 млрд. евро. Италианският автомобилен мениджър Лука де Мео е новият генерален директор на компанията от началото на месеца. Във Франция очакват бившият мениджър на Seat да представи нов стратегически план. Компанията вече беше обявила социално отговорно съкращаване на около 15 000 работни места по целия свят, за да излезе отново от кризата.