Заради причинената от коронавируса криза продажбите на френската автомобилна компания Renault се сринаха с 34,9 процента през първата половина на годината в сравнение със същия период на предходната година. Около 1,26 милиона автомобила са продадени от януари до края на юни, обяви производителят в понеделник.
В Европа спадът е над средното ниво - с 41,8 процента до около 624 000 превозни средства. Продажбите тук се съживиха леко през юни. Най-важните пазари в световен мащаб за Renault и неговите дъщерни дружества са Франция, Русия и Германия, предава DPA.
Компанията изпитва финансови затруднения през последните месеци. Сега концернът може да се възползва от гарантиран от държавата заем в размер на до 5 млрд. евро. Италианският автомобилен мениджър Лука де Мео е новият генерален директор на компанията от началото на месеца. Във Франция очакват бившият мениджър на Seat да представи нов стратегически план. Компанията вече беше обявила социално отговорно съкращаване на около 15 000 работни места по целия свят, за да излезе отново от кризата.
Междувременно избягалият при зрелищни обстоятелства в Ливан бивш мениджър Карлос Гон определи резултатите на Renault и Nissan като "жалки". 66-годишният Гон, който също беше шеф на Mitsubishi Motors, каза пред вестник Le Parisien: „Има проблем с доверието на пазара в алианса. Лично аз намирам резултатите за Nissan и Renault за жалки. Двете компании гледат навътре“. Той разкритикува факта, че вече няма смесен мениджмънт между Renault и Nissan, а по-скоро отстояние, характеризиращо се с недоверие.