Ще са необходими 3-4 години преди обемът на продажбите на автомобили в Индия да достигне нивата през 2018 г., тъй като наложените блокировки за овладяване на пандемията от коронавирус намалява месечните приходи от продажби и увеличава натиска върху сектора, който вече страда от слабото търсене, съобщава Ройтерс, като цитира Организацията на индийските автомобилни производители (SIAM).
Прекъсването на веригите на доставка, свързано с пандемията, настъпва, докато автоиндустрията в Индия се бори със забавянето на търсенето и правителствените планове за приемане на по-строги стандарти за емисиите парникови газове. Това принуждава производителите да повишават цените, което държи клиентите настрани.
Продажбите на пътнически превозни средства в Индия нараснаха с 3% до 3,37 милиона броя през фискалната 2018-19, но паднаха с 18% година по-късно поради слабото търсене и разпалването на огнищата на пандемията.
SIAM заяви, че продажбите на автомобили и SUV (sport utility vehicle) модели се свиват с 50% през юни спрямо миналата година, докато продажбите на двуколесни превозни средства - разглеждани като показател за здравето на селската икономика – се понижават с 39%.
Бързото разпространение на коронавируса и последвалото налагане на ограничителни мерки принудиха редица производители да преустановят производството и да отчетат нулеви продажби през април, което влошава ситуацията в сектора.
„Производството се възстановява бавно поради прекъсването при веригите на доставка и слабо търсене“, коментира Раджан Вадера, президент на SIAM.
Maruti Suzuki India, която продава един от всеки два автомобила в Индия, отчита 51 274 продажби на пътнически превозни средства през юни, което е с 50% по-малко от преди година, докато Hyundai Motor India отбелязва спад от 49%, сочат данните на SIAM.
Автомобилният индекс в Индия Nifty, който се понижи с близо 11% през 2019 г., се срина с над 31% през март, когато страната наложи блокировки.