IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Потребителите в ЕС вече могат да съдят VW от съответната страна заради Дизелгейт

Решението на Съда на ЕС е свързано със скандала за манипулирането на данните за изгорелите газове, който коства на германския концерн над 30 млрд. долара

14:25 | 09.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Потребителите в Европейския съюз (ЕС) ще да могат да съдят германския автомобилен концерн Volkswagen в съответните национални съдилища, ако са закупили автомобили с инсталирани устройства, манипулиращи данните за отделените вредни емисии, постанови Съдът на ЕС.

Решението на върховния съд може да предизвика множество правни искове срещу германският производител от страна на потребители от различните страни в ЕС. 

Случаят, известен като „Дизелгейт“, стигна до съда на ЕС, след като австрийската съдебна институция прие иска от австрийската асоциация на потребителите VKI от името на 574 собственици на манипулирани превозни средства.

Европейският съд заяви, че по силата на законодателството на ЕС исковете трябва да се подават в страната, където е регистриран ответникът, в случая VW. Въпреки това институцията допуска възможност за предприемане на действия в страната, където са нанесени щети.

Съдът на ЕС заяви, че ще се разглеждат искове, само когато щетите са настъпили по времето, когато превозните средства вече са били закупени от съответния ищец, тъй като те са придобити на цена, по-висока от реалната им стойност.

VW заяви, че съдебното решение не променя значително ситуацията за ищците, ответниците и съдилищата в производството по „Дизелгейт“.

Австрийският министър по въпросите за защита на потребителите Рудолф Аншобер заяви, че решението е окуражаващо за голям брой засегнати австрийци.

„Потребителите не трябва да се третират различно според тяхната националност“, изтъква той.

VW призна през 2015 г., че използва нелегален софтуер за манипулиране на тестовете при автомобилите с дизелови двигатели в САЩ, което прерасна в скандал, коствал на концерна над 30 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още