Китайските съвместни предприятия на американския автомобилен концерн Ford Motor отчетоха ръст на продажбите през юни на годишна база, тъй като най-големият автомобилен пазар в света продължава да се възстановява от пандемията от коронавирус, която засегна сериозно търсенето по-рано през годината, съобщава Ройтерс.
Базираното в Чунцин съвместно предприятие на Ford и Changan обяви по-рано днес, че продажбите му са скочили със 7,7% спрямо година по-рано. Компанията обаче не разкрива броя на продадените превозни средства.
Новите SUV (sport utility vehicle) модели на Ford, включително Escape, Edge и Explorer, се търсят все по-интензивно и допринасят за растежа на продажбите през изминалите месеци, се казва в изявление на концерна.
Jiangling Motors Corp (JMC), в която Ford притежава дял, заяви през изминалата седмица, че е продала 39 192 превозни средства през юни, което е с 67% повече спрямо година по-рано. JMC продава SUV модели с марка Ford и микробуси, както и търговски превозни средства с марка JMC.
Китайските съвместни предприятия на Ford отчетоха ръст при продажбите и през април и май, като по този начин помогнаха на американския концерн да стартира своя първи тримесечен растеж от третото тримесечие на 2017 г. От Ford заявиха, че остарялата продуктова гама е причина за спада при продажбите.
Продажбите на Ford в Китай се свиха с 34,9% до 88 770 автомобила в периода януари-март. През това време правителството наложи ограничения на движението, за да забави разпространението на коронавируса, който отне живота на над 4 000 души в страната.
През юни американският концерн обяви, че връща множество автомобили в сервизите в Америка заради възможни дефекти в бравите на вратите. Общо около 2,15 милиона превозни средства са засегнати.
Засегнатите коли са произведени между 2011 г. до 2016 г. В най-лошия случай вратата може да се отвори по време на шофиране, предупреждават от компанията. Засега обаче Ford не е получил съобщения за произшествия или наранявания.