Големите производители на автомобили в САЩ предупредиха за рязък спад в продажбите на превозни средства на американския пазар през второто тримесечие, тъй като отстъпките и сделките за финансиране се оказват достатъчни, за да компенсират масовите затваряния на фабрики и шоуруми заради пандемията, съобщава The Wall Street Journal.
General Motors Co. отчете спад на продажбите от 34% през второто тримесечие на годишна база, като търсенето се повишава през май и юни. Продажбите на Toyota Motor Corp. се свиват с около една трета, докато тези на Fiat Chrysler се понижават с 39%.
Като цяло се очаква продажбите на превозни средства в САЩ през второто тримесечие да паднат с около една трета, смятат анализаторите, след като автомобилните заводи и някои автосалони затвориха за продължителни периоди през пролетта. Повечето големи автомобилни компании отчитат резултатите от продажбите за второто тримесечие в сряда.
Все пак спадът не е толкова стръмен, колкото се очакваше, а продажбите отчитат подобрение от края на март. Големите отстъпки при продажба и федералните стимули подпомогнаха ограничено търсенето на автомобили на фона на рязкото покачване на нивото на безработицата и дистанционната работа, възприета от много компании в САЩ, посочват дилърите.
Сега възстановяването на продажбите в бранша е изправено пред тежък летен тест, тъй като производителите на автомобили премахват отстъпките, а ефектът от федералните стимули избледнява.
Автомобилните концерни се втурнаха по-рано през пролетта да предлагат отстъпки, подобни на тези от ерата на рецесията, и сделките за финансиране, които засилиха продажбите на пикапите и ускориха нарастването на продажбите на дребно, тъй като дилърите се фокусираха върху продажбата на автомобили онлайн. През последните седмици продажбите на дребно достигат нива, които са по-ниски само с 4 до 6% от прогнозите преди пандемията, сочат данни на J.D. Power.
"Пазарът и потребителите на дребно продължават да се над очакванията", заяви Боб Картър, ръководител „Продажби“ в Toyota за Северна Америка.
След достигането на рекордни стойности в началото на май, спонсорираните от компаниите отстъпки паднаха близо с 13%, според J.D. Power. Промоционалните заеми, с хоризонт от седем години, представляват 9,4% от покупките през миналия месец в сравнение с 12,4% през май.
„Пазарът става все по-малко привлекателен“, изтъква Джесика Колдуел, анализатор към Edmunds.com, която коментира продажбите на автомобили. „Текущите продажби рисуват оптимистична картина предвид обстоятелствата, но имайки се предвид ситуацията с COVID-19 и напрегнатия политически климат, индустрията трябва да се подготви за предстоящите несигурности“, подчертава Колдуел.
Ward's Intelligence изчислява, че запасите на американските дилъри през юни са били с 32% по-малко в сравнение с година по-рано.
Автомобилната индустрия в САЩ стартира 2020 г. с очаквания, че продажбите на превозни средства ще останат стабилни. След две поредни тримесечия на спад на продажбите анализаторите прогнозират, че този показател може да падне под 14 млн. броя за годината.