Глобалните продажби на японските автомобилни производители са се свили с 38% през май, отбелязвайки трети пореден месец на големи спадове, тъй като повечето автомобилни заводи и дилъри останаха затворени заради коронавируса.
Седемте основни автомобилни производители са продали общо 1,47 милиона автомобила през миналия месец, което е значително по-малко от 2,38 милиона бройки преди година, информира Ройтерс, позовавайки се на данните от компаниите.
Глобалното производство на тези автомобилни производители е спаднало с 62% до 918 974 бройки през май, в сравнение с намаление от 55% през април.
Търсенето на автомобили намалява в световен мащаб от март, тъй като хората бяха принудени да останат в къщи в повечето страни поради блокадите за контрол на разпространението на коронавируса. Много страни облекчават ограниченията, но експертите в бранша прогнозират, че търсенето ще се възстанови до нивата през 2019 г. едва след пет години.
Най-големият японски автомобилен производител Toyota Motor Corp е продал 609 466 автомобила през май, което е с 34% по-малко на годишна база. Продажбите на Nissan Motor Co са спаднали с 37,3% до 272 873 бройки, докато продажбите на Honda Motor Co са се понижили с 29% до 327 000 единици.
Продажбите на автомобили намаляха в почти всички региони, като Северна Америка и Европа са най-тежко засегнати. Китай беше единственото ярко място, където Toyota, Nissan и Mazda Motor Corp отчитат по-високи продажби.
Повечето автомобилни производители се готвят за голям финансов удар от пандемията заради блокадите в САЩ и Европа. Toyota обяви, че очаква спад на печалбата от 80% през тази година.
Пандемията оказва по-голям натиск върху Nissan, който изпитваше трудности с намаляващите продажби и рентабилността си още преди избухването ѝ.