Акциите на Tesla минаха границата от 1 000 долара в сряда за първи път, откакто компанията стана публична преди десет години. В своя пик вчера оценката на американския производител на електрически автомобили нарасна със 7,5 процента до малко под 1 012 долара. Цената почти утрои стойността си след срива заради краха на фондовия пазар в рамките на причинената от коронавируса криза до 350 долара в средата на март.
Така компанията на предизвикващия вечни спорове изпълнителен директор и основен акционер Илон Мъск в момента се оценява на фондовата борса на около 187 млрд. долара или еквивалента на около 165 млрд. евро. Най-ценният досега в света автомобилен производител Toyota достигна, според оценка на Handelsblatt, пазарна оценка от 182 млрд. долара в сряда. Трите германски производители на автомобили BMW, Daimler и Volkswagen заедно се оценяват на малко под 156 млрд. евро.
Според Bloomberg обаче компанията на Мъск все още не е изместила японския конкурент. С пазарна капитализация от над 190 млрд. долара Tesla все още има малко за наваксване, за да достигне оценката на Toyota в размер на 212 млрд. долара. Тази оценка включва и облигации. Едно възможно рали от около 14% на акциите на Tesla обаче може да размести класацията, ако Toyota се задържи стабилно. Tesla вече натрупа 23% ръст от началото на юни.
Двигател на ръста на цената на акциите е имейл от Мъск до служителите в сряда, в който той намеква за скорошно масово производство на електрическите камиони Semi. Батериите и електрическото задвижване на тези превозни средства трябва да се произвеждат в завода в американския щат Невада.
Wedbush Securities Inc. пък твърди че пред компанията „има огромни възможности” в Китай, като Tesla може да постигне целта си за 100 000 доставки на година от фабриката си в Шанхай.
Tesla стана вторият по оценка автомобилен производител в света през януари, когато надмина Volkswagen AG. Сега компанията на Мъск струва повече от два пъти германския конкурент, който заяви в сряда, че ще изпълни срока до края на лятото за старт на доставките на своя флагмански електромобил ID.3.
Истинско рали на курса имаше през октомври. По това време калифорнийците изненадаха с тримесечна печалба. С оглед на високите разходи за разширяването на бизнеса много експерти не вярваха, че групата може да направи това. Съвсем наскоро компанията отчете най-дългия си период на рентабилност от основаването си през 2003 г.
Успешната серия гарантира на шефа на компанията Мъск, който движи разширяването на Tesla с планираната гигафабрика в Бранденбург близо до Берлин, голяма заплата. Предприемачът звезда спечели стотици милиони долари в първия транш на щедър дългосрочен план за компенсации, който е свързан с постигането на определени цели, например по отношение на пазарната стойност или развитието на продажбите.
преди 4 години :)Даже МакДоналс нямал пари за черни дни!Да не говорим за Боинг.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И UBER беше голямата работа, нооооhttps://youtu.be/pUx10PlXi8w яко дръвцето! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да си политкоректен инвеститор означава, че рано или късно ще гризнеш здраво дръвцето!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар