Автомобилните производители във Великобритания са продали с около 89% по-малко автомобили на годишна база през май, тъй като автокъщите бяха затворени за втори пореден месец с цел овладяване на коронавируса.
Регистрациите на нови автомобили са спаднали до 20 247, информира Bloomberg, позовавайки се на данни от Дружеството на автомобилните производители и търговци (SMMT). Това е най-ниското ниво на продажбите за май от 1952 г. насам, заявиха от SMMT. Електрическите превозни средства са единственият сегмент, който наблюдава растеж, отчитайки увеличение в продажбите от 21,5% на годишна база.
Автомобилните търговци, затворени от средата на март, започнаха да възобновяват дейността си от 1 юни, докато фабриките на Jaguar Land Rover, Nissan Motor Co. и Honda Motor Co., възобновяват производството си с мерки за социално дистанциране, за да спрат разпространението на вируса.
„Съществуват и окуражаващи знаци за индустрията. Латентното търсене е нарастнало през периода на блокадата, тъй като хората, които обикновено пътуват с градския транспорт, сега обмислят закупуването на автомобил“, каза Джеймс Феърклоу, ръководител на AA Cars.
Данните за май показаха подобрение спрямо април, когато автопроизводителите продадоха само 4211 автомобила, отбелязвайки най-слабия си период на продажби след края на Втората световна война. Навсякъде в Европа автомобилната промишленост показа предварителни признаци за възстановяване през миналия месец, като продажбите във Франция са спаднали с 50%, което е подобрение в сравнение с понижението от 89% от април.
„След втори месец на блокада и неизбежното, но опустошително въздействие върху пазара, тази седмица повторното отваряне на дилърите е ключов момент за цялата индустрия и хилядите хора, чиито работни места зависят от нея“, заяви Майк Хоуз, изпълнителен директор на SMMT. „Рестартирането на този пазар е решаваща първа стъпка за възстановяване на важните за Великобритания производители на автомобили и вериги за доставки, както и за подкрепа на по-широката икономика“, добави той.
SMMT изчислява, че спирането на дейността на автомобилните дилъри е струвало на британската хазна 61 милиона паунда (77 милиона долара) на ден от загубени данъци и осигуровки, докато загубената продукция се очаква да струва на сектора 12,5 мрлд. паунда.