Argo AI, стартъп фокусиран върху създаването на автомобили с автономно управление, подкрепян от Ford Motor Co., подписа споразумение с Volkswagen AG, включващо инвестиция от 2,6 милиарда долара от немския автомобилен производител.
Инвестицията на VW включва парична сума от 1 милиард долара и предаване на звеното за Автономно интелигентно шофиране на стойност 1,6 милиарда долара на Argo. Това е част от по-широк съюз между VW и Ford за съвместна разработка на автономни и електрически превозни средства. Партньорството бе обявено за пръв път през миналия юли. Сделката изпраща първия и шестия по големина автомобилен производител в света в челните редици на състезанието за създаване на напълно автономен автомобил, заедно с Waymo на Alphabet Inc и Cruise от General Motors Co.
С прибавянето на автономното звено на VW Argo ще разполага с глобална работна сила от над 1000 души и нов европейски пост в Мюнхен, където ще тества технологията си, пише в блога си Браян Салески, главен изпълнителен директор на стартъпа.
„Тази новина не само затвърждава добре капитализираната ни позиция, но ни отличава като единствената компания за технологична платформа със самоуправляваща се технология с партньорства и търговски споразумения за разполагане в САЩ и Европа“, написа Салески. „Нашата мисия е изградена върху значението на развиването на доверие в технологиите за автономно шофиране“, добави той.
Коронавирусната епидемия отклони плана на Ford за въвеждане в експлоатация на роботизирани таксита и автономни автомобили за доставка през следващата година. Автомобилният производител вече казва, че ще започне да използва технологията на Argo през 2022 г., така че да има повече време да проучи влиянието на пандемията върху отношението на потребителите към автономното шофиране и споделените превозни средства.
„Въпреки че нашите компании споделят разходите за разработване на технологии на Argo AI, Ford ще остане независим и силно конкурентен“, заяви Джон Лоулър, изпълнителен директор на автономното звено на Ford. „Споделянето на разходите за разработка с Volkswagen не означава, че Ford намалява общите си разходи за разработване на автономни превозни средства. Вместо това ние пренасочваме парите към нашето уникално клиентско изживяване", коментира той.