Френският автомобилен концерн Renault, част от алианса с Nissan и Mitsubishi, трябва да вземе спешни мерки за запазване на работните места в своите заводи в страната, като едновременно с това компанията трябва да остане конкурентоспособна, заяви финансовият министър на Франция Бруно льо Мер в интервю за радио „Европа 1“.
„Да, Renault наистина може да изчезне“, изтъкна Льо Мер. Според него в момента компанията се бори за своето оцеляване, съобщава Automedia.
Задачата пред автомобилния производител е да спести 2 млрд. евро през следващите 2 години. Освен това, концернът ще получи кредит от 5 млрд. евро, който е гарантиран ще бъде гарантиран от държавата и който вече беше одобрен от правителството на Франция.
Последните няколко години бяха доста тежки за алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, а пандемията от коронавируса допълнително усложнява ситуацията. Според последните сведения, Nissan се готви да съкрати 20 000 служители, а Renault е пред фалит. Двете компании ще обявят стратегиите си за излизане от кризата на 27 май.
Заради пандемията от коронавируса приходите на Renault са спаднали с 19%, а продажбите – с 36%. В компанията обмислят закриването на няколко завода за компоненти и оборудване, както и едно от основните предприятия за производство на автомобили. Освен това се планира и отказа от модели, които се продават слабо. Сред тях са миниванът Escape, седанът Talisman и спортното купе Alpine 110.
В своето интервю Льо Мер призова Renault да запази фабриката Flins, където се сглобяват електромобилът Zoe и Nissan Micra. В него работят над 2600 души, които също са сред застрашените от освобождаване.
преди 4 години Че те ако не могат да изкарат 2 МБ за 2 години, защо да съществуват на света? За сравнение - Daimler има ЕBIT над 600 КБ за първото тримесечие - когато първо основният им клиент - Китай, а после и Германия и цяла Европа бяха блокирани заради епидемията и изнемогваха в кризата !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар