Honda Motor Co. отчете най-ниската си оперативна печалба за последните четири години във вторник и се въздържа от обявяване на прогнози за печалбата си през текущата година, тъй като пандемията на коронавирус потиска глобалното търсене на автомобили, информира Ройтерс.
„Трудно е да се предвиди кога COVID-19 ще отшуми и как ще се развие ситуацията във всяка страна и регион,“ завиха от Honda.
Оперативната печалба на компанията за годината, приключила през март, е спаднала с 13% до 634 милиарда йени (5,9 милиарда долара).
Honda и други световни производители на автомобили започнаха постепенно да възобновят дейността в заводите си за превозни средства, но са изправени пред слабо търсене, тъй като загубата на работни места и опасенията за глобалния икономически спад натежават върху потребителските разходи.
Производителите на автомобили също се опитват да се справят с прекъсванията във веригите за доставки и мерките за социално дистанциране, които се очаква да ограничат производството през следващите месеци.
Някои анализатори смятат, че световните продажби на превозни средства могат да се понижат с една трета през тази година, надвишавайки спада с 11%, наблюдаван в периода между 2009 и 2010 г. на фона на световната финансова криза.
За периода на фискалната година, приключила през март, общите продажби на японски автомобилни производители са се понижили с 7,3% до четиригодишно дъно от 26,5 милиона автомобила, показват изчисленията на Ройтерс. Honda отбеляза спад в продажбите си с 8,5%.