Двете китайски съвместни предприятия, в които американският автомобилен концерн Ford Motor има участие, отчитат годишен ръст на продажбите през април, съобщава Ройтерс. Това показва, че най-големият автомобилен пазар в света е започнал да се възстановява от щетите, които му нанесе по-рано тази година пандемията от коронавирус.
Основното съвместно предприятие на Ford с Chongqing Changan Automobile Co Ltd е продало 20 465 автомобила през април, което е с 38,3% повече спрямо същия период година по-рано, споделят от Changan.
Предприятието Jiangling Motors Corp Ltd (JMC), в което Ford също притежава дял, заяви, че през април е продало 28 028 автомобила, което е годишен ръст от 7,8%. JMC продава спортни и лекотоварни автомобили с марка Ford, както и търговски превозни средства с марка JMC.
Продажбите на Ford в Китай се свиха с 34,9% до 88 770 автомобила в периода януари-март. През това време правителството наложи ограничения на движението, за да забави разпространението на коронавируса, който отне живота на над 4 000 души в страната.
Общите продажби на автомобили в Китай за първото тримесечие отчетоха спад от 42%.
Двете китайски предприятия на General Motors Co, американският конкурент на Ford, също отчитат двуцифрен ръст на продажбите през април, след като много от ограниченията на правителството за движение бяха облекчени. В сряда (6 май) GM обяви тримесечна печалба от 300 млн. долара, което превърна компанията в единствения от големите три автомобилни производителя в САЩ, който излиза на печалба за този период.
В същото време Ford Motor и Fiat Chrysler отчетоха загуба за първото тримесечие. На 18 март ръководствата на тези компании се споразумяха временно да затворят всичките си заводи в САЩ заради разпространението на новия коронавирус. Мярката засегна около 150 000 души, заети в тези предприятия.