BMW AG намали прогнозата си за печалбата за годината и предупреди, че ще има затруднения с генерирането на пари заради пандемията от коронавируса Covid-19, предава Bloomberg.
Германският автомобилен производител очаква марж на печалбата преди лихви и данъци за автомобилния сегмент между 0% и 3%. Предишната прогноза беше за 2-4% марж.
Компанията вече не очаква да постигне положителен паричен потокот продажбите на автомобили през тази година, заяви в сряда главният финансов директор Николас Петер.
BMW се подготвя за трудни времена, след като производителите на автомобили от Ford Motor Co до Daimler AG прогнозираха спад в преходите и печалбите заради пандемията, посочва информационната агенция.
Кризата засяга BMW и неговите конкуренти в чувствителен момент - производителите увеличават разходите за електрически превозни средства, за да отговорят на по-строгите регулации за вредните емисии, и се нуждаят от печалби от конвенционалните автомобили за финансиране на тези инвестиции.
BMW е последният европейски производител, който обявява отчета си, и предостави по-подробни данни за приходите. Груповите продажби и оперативната печалба се повишават през първото тримесечие поради няколко еднократни ефекта от предходната година.
Печалбата нараства повече от два пъти до 1,38 млрд. евро, но година по-рано резултатът беше притиснат заради направените допълнителни провизии.
Продажбите на автомобили на компанията се понижават с 6,4% за тримесечието, след като автосалоните затвориха през март.
Продажбите на автомобили няма да се върнат към нормалното през следващите седмици, а второто тримесечие ще бъде по-лошо от първите три месеца на годината, прогнозира компанията.
Производителят на автомобили очаква печалбата преди данъци на групата да бъде „значително по-ниска“, отколкото през 2019 г.
Около 30 000 работници на BMW участват в държавната програма за подпомагане на заплатите, а компанията заяви, че забавя отварянето на нова фабрика в Унгария с една година.
BMW също намалява инвестициите през тази година до по-малко от 4 милиарда евро.
Новите насоки на производителя на автомобили не отразяват по-дълга рецесия на основните пазари, по-силно забавяне в Китай, по-засилена конкуренция заради вируса и „възможни последици, причинени от втора вълна от инфекции и свързаните с тях мерки за ограничаване“, допълва компанията.