IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nissan насочва усилията си към пазарите в САЩ, Китай и Япония

Специален план задава нова стратегическа посока за затруднения производител на автомобили

16:59 | 04.05.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Shoko Takayasu/Bloomberg</em></p>

Снимка: Shoko Takayasu/Bloomberg

Nissan Motor Co Ltd ще се отдръпне от пазара в Европа и другаде, за да се съсредоточи върху САЩ, Китай и Япония в рамките на план, който задава нова стратегическа посока за затруднения производител на автомобили, предава Ройтерс, като цитира източници, запознати с плана.

Намеренията на компанията трябва да бъдат оповестени официално на 28 май. Планът е противоположен на агресивния стремеж на компрометирания лидер на компанията Карлос Гон за експанзия, допълват източниците.

Преследването на пазарен дял, особено в САЩ, доведе до резки отстъпки и обезценяване на бранда. Съгласно новия тригодишен план Nissan има за цел да възстанови връзките с дилърите, за да си възвърне ценовата мощ и рентабилност, казват източниците на информационната агенция.

„Това не е само план за намаляване на разходите. Ние рационализираме операциите, преориентираме и пренасочваме бизнеса си, за да посеем семената на бъдещето“, казва един от източниците.

Планът има за цел също да намали конкуренцията и да разшири сътрудничеството с партньорите на компанията.

Nissan ще следва Mitsubishi Motors Corp що се отнася до електрическите технологии за хибридни превозни средства, като по-малкият партньор ще бъде водещ на азиатските пазари извън Китай и Япония. Френската Renault SA вероятно ще се съсредоточи върху технологиите за електрически превозни средства в Европа.

Nissan и Mitsubishi отказват коментар. От Renault не са отговорили веднага на искането на агенцията за коментар.

Планът, ръководен главно от главния оперативен директор Ашвани Гупта, а не от главния изпълнителен директор на Nissan Макото Учида, е насочен към освобождаване на ресурси за инвестиране в продукти и технологии в САЩ, Китай и Япония.

„Нетният ефект е, че въпреки намалението на разходите за научноизследователска и развойна дейност през тази година спрямо миналата година и че правим и други спестявания, ние изпомпваме тези освободени ресурси обратно на основните пазари и за основните продукти“, посочва един от източниците на информационната агенция.

Планът се очаква да бъде финализиран до две седмици, макар че целите за продажби и приходи са усложнени от очакваното дългосрочно въздействие върху автомобилните продажби на правителствените мерки за ограничаване разпространението на коронавируса.

Nissan ще се опита да запази присъствие в Европа чрез засилване на своите кросовър модели Qashqai и Juke. В Азия компанията планира допълнително разширяване на продажбите в Тайланд и Филипините, които заедно с Австралия генерират приблизително 90% от продажбите и печалбата в региона, с изключение на Китай, Япония и Индия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:12 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още