Европейските продажби на автомобили са записали най-големия си спад през март, след като шоурумите затвориха врати, за да помогнат за овладяване на пандемията, а производството в континента беше спряно, пише Bloomberg.
Регистрациите на пътнически автомобили са спаднали с 52% на годишна база, обяви Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). Общият брой от 853 077 коли е най-малкият поне от 1990 г., когато е започнало събирането на данни. Случващото се следва подобни сривове в Китай и САЩ.
„С блокадите и мерките за ограничаване, които се случват на повечето пазари от средата на месеца, по-голямата част от европейските дилъри не работеха през втората половина на март“, посочва ACEA.
FCA Group и PSA Group отбелязват най-голям спад за месеца – регистрациите са се свили съответно със 74% и 67%. Тези на Volvo Group са се понижили най-малко, като са с 35% надолу спрямо година по-рано.
Този месец едва ли ще се окаже по-добър, тъй като автомобилните заводи продължават да не работят, а налаганите от правителствата блокади изострят икономическите проблеми, които изглежда ще надминат тези от финансовата криза през 2008-2009 г.
В Китай, първата страна, която беше засегната от коронавируса, започнаха да се появяват признаци за възстановяване, но някои анализатори прогнозират, че американските продажби за 2020 г. ще са най-лошите от близо десетилетие.
Някои европейски заводи ще започнат отново работа в следващите седмици. Volkswagen планира да отвори два от своите този месец, а BMW AG ще направи същото, но в началото на май.
Голяма част от автомобилните компании се насочиха към производството на маски и обдишватели, за да помогнат на медицинския персонал, който се бори с Covid-19.