Приоритетът на японския автомобилен концерн Nissan Motor Co. е да спести пари, като използва по-добре активите си, вместо да ги продава, заяви главният оперативен директор Ашвани Гупта, цитиран от Bloomberg.
Това е промяна в стратегията на производителя за последната половин година, през която Nissan се мъчи да намери купувач на своето дъщерно дружество Nissan Trading, което е с поставен ценови етикет от 1 млрд. долара. Вариант е да се проучат начините за използване на звеното Jatco за електрификация, заяви Гупта в интервю в сряда (8 парил) пред Bloomberg.
Печалбата на Nissan е достигнала десетилетно дъно, като концернът в същото време съкращава около 12 500 работни места, докато се опитва да се възстанови от проблемите, които разтърсиха ръководството покрай ареста на бившия ръководител Карлос Гон в края на 2018 г.
Глобалната автомобилна индустрия се сблъска с рязък спад на търсенето, докато заводите затварят врати, за да се предотврати разпространението на коронавируса.
„Това, което се случва днес, е предизвикателство, но не е нещо невъзможно“, посочи Гупта, като добави: "Преди да заговорим за продажбите на активи, ние бяхме фокусирани върху това как можем да капитализираме съществуващите активи."
Такива активи включват не само тези от Nissan, но и такива от Renault SA и Mitsubishi Motors Corp., партньорите на компанията в големия автомобилен алианс, подчерта Гупта.
Nissan се сблъсква със сериозни предизвикателства в страни, включително САЩ, които ефективно спряха икономиката си, за да забавят разпространението на коронавируса. Продажбите на ключовия пазар паднаха с 30% през март, съобщиха от Nissan миналата седмица. Концернът временно освобождава около 10 000 работници в заводи за авточасти и сглобяване на автомобили в щатите Мисисипи и Тенеси, като Гупта заяви, че те ще бъдат върнати на работа, след като нещата се успокоят.
„На първо място са хората, а на второ са парите“, изтъкна още Гупта.
Той заяви, че вирусът „е дал урок на всички нас“. Вместо да постигнат глобализация, производителите на автомобили ще се насочат към по-регионален фокус, добави той. Nissan, например, ще се върне в Индонезия, въпреки че прекратява операциите си там, според Гупта. Производителят на автомобили заяви миналия месец, че ще прекрати производството в завода в Джакарта, който беше разширен през 2014 г. с инвестиция от 33 млрд. йени (304 млн. долара), за да произвежда автомобили Datsun.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида заяви от своя страна, че е готов да намали още повече разходите.
Предстоящият план на концерна за обновяване на бизнеса ще бъде „изцяло базиран на приоритизиране и фокус“, подчерта Гупта. Според него ще има повече регионализация, повече регулации и изместване на потребителското търсене от продукти към продукти и услуги.