Ръководителите на Daimler, BMW и Volkswagen са говорили по телеконферентна връзка с висши представители на федералното правителство на Германия в продължение за около час в сряда вечерта. Темата: как индустрията да излезе от блокажа, който продължава от няколко дни?
Наред с канцлера Ангела Меркел (Християндемократически съюз - ХДС) в разговора са участвали министрите Петер Алтмайер (икономика/ХДС), Олаф Шолц (финанси/ГСДП), Андреас Шойер (транспорт/ХДС), Хубертус Хайл (работа и социални въпроси/ГСДП) и началникът на канцлерството Хелге Браун (ХДС). От страна на индустрията и профсъюзите – ръководителят на синдикалната организация IG-Metall Йорг Хофман, главните изпълнителни директори на VW Херберт Дийс, на BMW Оливър Ципсе и Ола Калениус от Daimler. Членът на борда на браншовата организация VDA Арндт Кирхоф е представлявал поддоставчиците, а Хилдегард Мюлер е представлявал като директор на VDA цялата автомобилна индустрия.
Засега автомобилните компании и техните основни доставчици са спрели поточните ленти в заводите си до края на април и изпратиха десетки хиляди служители да работят на съкратено работно време. Причината за това е защитата на служителите и все по-бавната доставка на компоненти от цяла Европа.
Производителите на автомобили се опасяват предимно за веригата за доставки, съобщават участниците пред Handelsblatt. Докато Daimler, BMW и Volkswagen ще са все още ликвидни – поне още няколко месеца, много доставчици ще бъдат изправени пред финансов срив през следващите седмици. В Германия автомобилните производители се подготвят в отделни случаи да подкрепят стратегически важни доставчици.
За да се възобнови работата във фабриките, са необходими отворени граници. Компонентите трябва да могат да се транспортират свободно през Европа. В противен случай заводите биха останали бездействащи само няколко дни, след като отворят врати, казва един от участниците.
Ситуацията за заводите в Испания и Италия е драматична - само VW Group има до 800 доставчици в двете страни. Липсата само на няколко части може да доведе до прекъсване на производството. По-специално в Южна Европа производството бе прекъснато заради официалните изисквания на държавите. Ето защо и в Германия фабриките не биха могли да стартират сами; трябва да има единен подход в цяла Европа.
Със застоя много компании изпаднаха във финансов колапс. Ето защо Италия, а вероятно и Испания, ще се нуждаят от подкрепата на финансово по-силните страни от ЕС, поясняват от автомобилната индустрия.
В допълнение към темите за отворените граници и веригите за доставки са били обсъждани и планираните правила за сигурност във връзка с коронакризата. В момента компаниите разработват концепции как да работят безопасно, особено на поточните линии. Друга тема на разговора са били и отварянето на магазините. „Без търговията с автомобили няма да имаме търсене, така че няма да е необходимо да произвеждаме", коментира участващ в разговорите мениджър, пожелал анонимност.
Мюлер е информирала Борда на VDA Мюлер за разговора рано в четвъртък сутринта. Впечатлението ѝ е било, че федералното правителство е запознато с проблемите в бранша. Какви ще са възможните решения все още не е ясно.
преди 4 години Тепърва ще гледаме сеир:)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Даже имаме и статия ... колко недостатъчна е глобализацията , лекарство била ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Глобализацията ще е последният пирон в ковчега на дивият капитализъм.Една част да липсва и цели заводи спират.Глобална простотия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар