Германският автомобилен концерн Volkswagen спира производството в повечето си заводи в Германия и Европа заради кризата с коронавируса. Компанията ще обяви, че този петък ще работи последната смяна, се казва в писмо от работническия съвет (профсъюзната организация) до служителите, цитирано от DPA.
По отношение на останалата част от 2020 г. най-голямата в света автомобилна компания очаква кризата да има значителни последици. Изпълнителният директор Херберт Дийс предупреди: „Пандемията на коронавируса ни поставя пред безпрецедентни оперативни и финансови предизвикателства“.
„Като обединим силните си страни, тясното сътрудничество и добрия климат в групата, ще успеем да преодолеем кризат“. Финансовият директор Франк Витер обясни, че по отношение на последствията от разпространението на вируса все още не е сигурно с каква тежест и продължителност ще се отразят те на групата на Volkswagen. Понастоящем да се направи надеждна прогноза е почти невъзможно, признава той.
Малко по-късно Дийс потвърди новината за затварянето на заводите.
„За нашите испански заводи, Сетубал в Португалия, Братислава в Словакия и Ламборгини и Дукати в Италия, това вече важи от тази седмица. Очаква се повечето от другите германски и европейски заводи на групата да се подготвят за прекъсване на производството за две до три седмици", посочи той.
VW вече трябваше да спре производството в множество китайски фабрики и сега се очаква ситуацията в Народната република да се стабилизира донякъде. В Германия има първите потвърдени случаи на зараза сред служителите.
Германският концерн, разбира се, не е единствният производител, засегнат от кризата.
PSA, производителят на Peugeot, заяви в понеделник, че затваря всичките си фабрики в Европа заради “сериозния” брой на заразени с коронавирус в някои от градовете до тях, нарушения във веригите на доставка и неочакваните спадове на автомобилните пазари.
Fiat Chrysler също обяви, че намалява обемите на производството в някои от фабриките си. Компанията заяви, че италианското ѝ звено и бранда Maserati ще преустановят производство в Европа.
Renault-Nissan също спря производството във фабриката си в Барселона.
преди 4 години Работа на държавата е сигурност/здравеопазване/образование... спасяване на частни бизнеси НЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Работа на държавата е сигурност/здравеопазване/образование... спасяване на частни бизнеси НЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аз ще отговоря вместо Жабешки бутчета. На база на еврофобията си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години може ли да кажете на каква база изграждате мнението си за тези числа? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Интересно ми е като смятате, че искането държавата да си влезе в ролята по време на криза е "социалистически прийом", защо според вас съществува изобщо държавата с нейните институции? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години социализам в действие! министърът да ни оправел, правителството да ни оправило, президента, Меркел, Тръмп, Брюксел, Путин. социализъма е унищожил човешкото в човека, насадил е страх и безсилие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аз лично очаквам 1 милион нови безработни у нас в следващите 24 месеца, а в Европа 70 милиона... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Министъра освен Наредби за затрудняване на бизнеса друго не можа да измисли до момента. Дано сега ни опровергае някак ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Перник ще плаче ;)Сега сериозно. Това ще ни удари лошо, имайки предвид не малкото български производители свързани с автомобилната промишленост. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Интересно ми е каква е реакцията на българските поддоставчици в автомобилния сектор, а и на техните поддоставчици. Вече има прекратени/стопирани договори в други сектори, но според "министър" Горанов, няма проблеми за българските фирми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар