Американският технологичен концерн Uber Technologies Inc заяви в сряда, че може временно да спре акаунтите на клиенти и шофьори, които са дали положителен тест на коронавирус или са били изложени на заразата - по указание на здравните власти.
Компанията, която вече предприе действия на някои засегнати пазари, заяви, че разполага с екип, който работи денонощно, за да подкрепи органите за общественото здравеопазване в отговора им на епидемията, предава Ройтерс.
Екипът е същата група, която отговаря за комуникацията с глобалните правоприлагащи органи. Uber заяви, че служителите в този екип оценяват акаунти, само ако с тях са се свързали от здравните органи и за чиито притежатели е потвърдено, че са се заразили или са били изложени на вируса.
Uber представи на своя уебсайт подробната си политика по отношение на болестта за всички клиенти и шофьори, като очерта стъпките, които компанията е предприела, за да управлява ситуацията.
„Имаме специализиран глобален екип, ръководен от съветите на експерт по обществено здраве, който ще работи на всеки пазар, където оперираме - по целия свят“, казаха от Uber.
През миналия месец Uber спря 240 акаунта на потребители в Мексико, за които се твърди, че са били в контакт с някой, който вероятно е заразен с новия коронавирус.
Компанията заяви в събота, че ще предложи компенсации на шофьори и служители по доставките, диагностицирани с коронавируса или поставени под карантина до 14 дни.
„Вече сме помогнали на шофьорите в някои засегнати райони и работим за бързото прилагане на тази политика по целия свят“, заявиха от компанията.
Uber също заяви, че работи по подсигуряване на шофьорите с дезинфектанти, за да поддържат автомобилите си чисти, като говори с производителите за ограничени доставки. Компанията добави, че ще даде приоритет на разпространението на дезинфектанти в градовете с най-голяма нужда.