General Motors ще излезе от пазара в Австралия, Нова Зеландия и Тайланд до края на годината заради по-лошото си представяне и в опит да се фокусира върху нови технологии като самоуправляващи се и електрически амточобили.
Най-големият американски автомобилопроизводител ще трябва да задели 1,1 млрд. долара, от които 300 млн. долара в брой - по-голямата част през първото тримесечие - за разходи от излизането от трите държави, съобщиха от компанията в изявление. Преструктурирането отбелязва края на 164-годишното присъствие на марката Holden в Австралия. В Тайланд GM изтегля от пазара Chevrolet и продава завода си в Районг на китайския производител Great Wall Motor Co.
Главният изпълнителен директор Мери Бара сви американската компания до там, че почти цялата ѝ печалба е от САЩ и Китай. Тя намали световното присъствие на компанията, залагайки на нови технологии, а не на наливането на пари в слаби пазари.
„Често казвам, че ще постъпим правилно, дори и да е трудно, и това е един от тези моменти“, заяви Бара в изявление. „Имаме правилните стратегии за постигане на силна възвръщаемост и приоритизираме глобалните инвестиции, които ще тласнат растежа към бъдещето на мобилността“, допълва тя.
Намаляването на мащаба е част от дългогодишната стратегия на GM, която започна като възстановяване на базираната в Детройт компания от банкрута през 2009 г. Компанията изтегли марката Chevrolet от Европа през 2015 г., напусна и Русия през същата година, като също така продаде германското си звено на Opel и британската марка Vauxhaul на Peugeot през 2017 г.
Реорганизацията слага край на една австралийска икона в лицето на марката Holden. Под нейно име в страната е произведен и първият изцяло родно производство автомобил през 1948 г. До края на десетилетието седанът Commodore е колата с най-големи продажби в страната, запазвайки доброто си представяне до 2011 г.
Но бъдещето на бранда бе поставено под въпрос, след като GM затвори завода на Holden в Елизабет през 2017 г.
С ограничаването на дейността си в чужбина GM се фокусира върху финансирането на производството на електрически автомобили. Досега компанията е похарчила няколко милиарда за разработване на автономни коли.